Американският производител Ford влезе в алианс с Volkswagen, а един от конкурентите му - Fiat Chrysler Automobiles се обединява с PSA Groupe. Логично и третият концерн от „Голямата американска тройка“ - General Motors, потърси и намери партньор – японската компания Honda, за да може по-безболезнено да премине през един от най-тежките периоди на автомобилна индустрия.
Сътрудничеството между двете компании ще бъде насочено основно в две посоки – разработка на електромобили и на безпилотни превозни средства. Още през 2013 година GM и Honda започната съвместна работа върху електрически силови агрегати на базата на водородни клетки, а през 2017 година създадоха съвместното предприятие FCSM (Fuel Cell System Manufacturing) в Детройт. В него трябваше да се произвеждат двигатели на водород, но заради проблеми с инфраструктурата проектът беше спрян и партньорите се насочиха към стандартни електромобили.
От 2018 година GM и Honda работят заедно и в сферата на безпилотните технологии, като американският концерн дори създаде автопилот от второто ниво и продължава да го развива. Тази система също ще бъде използвана в бъдещите модели на японският производител.
Новият алианс трябва да „закрепи, систематизира, ускори и разшири съвместната работа на двете автомобилни компании“, се казва в официалното съобщение. Сътрудничеството между тях ще засегне също така автомобилите с двигатели с вътрешно горене, като GM и Honda ще използват общи платформи - най-вече за моделите си за Северна Америка, тъй като в Европа американският концерн почти не е представен, а в Китай двата производителя са обвързани с местни партньори.
Сътрудничеството между GM и Honda не предвижда размяна на акции, тоест компаниите ще останат независими. По същата схема работи и алиансът между Ford и Volkswagen, докато FCA и PSA поемат по пътя на пълното сливане. И само времето ще покаже кой от двата модела е по-подходящ.
Снимка: General Motors