fallback

Новият Mercedes-Benz S-Class ще се прави в „завода на бъдещето“

Инновационното предприятие в Зинделфинге получи името Factory 56

Едновременно с премиерата на новия Mercedes-Benz S-Class концернът Daimler разкри подробности и за мястото, на което ще се произвежда автомобила.  Предприятието в Зинделфинген е наречено „завода на бъдещето“ Factory 56, като инвестицията в иновационния комплекс е на стойност 730 млн. евро. Неговата площ е равна на 220 000 квадратни метра, като засега там работят на две смени 1500 човека.

Factory 56 е кръстено „завода на бъдещето“, защото в него няма конвейер в традиционния смисъл. Той е заменен от TecLines – автономни транспортни платформи, позволяващи на автомобила през повечето време да стои на едно място, а не да се мести от едно помещение в друго. Необходимите компоненти се транспортират от безпилотни машити, включени в интелигентна система. В завода има над 400 напълно автономни транспортни системи.

На покрива на комплекса е монтирана фотоволтаична система за електроснабдяване. Тя осигурява около 30% от небходимата енергия годишно, а 40% от нейната площ е засадена с растения. Съгласно стратегията на Daimler, до 2039 година, предприятието трябва да бъде с нулеви вредни емисии СО2, като то ще се нуждае от 25% по-малко електроенергия в сравнение с останалите автомобилни заводи.

По-голямта част от процесите е автоматизирана, като дори обработката на документите е в електронен вид, което ще позволи да се икономисат около 10 тона хартия годишно. Мрежа 5G покрива целия корпус на предприятието.

Освен новата S-Class, нейната удължена версия и напълно електрическата модификация, в завода ще се произвеждат и модели от други класове – както с традиционни двигатели с вътрешно горене, така и хибриди (в това число EQS) и безпилотни автомобили. С течение на времето концепцията Factory 56 ще бъде внедрена и в други заводи на Mercedes-Benz по света.

Още снимки на завода - вижте в галерията:

Снимки: Daimler

fallback
  • #5
    Ясен ( преди 4 години )
    Дизайнът е въпрос на вкус. Кое поколение S класа ви допада най-много? На мен W221.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Масовият автомобил трябва да отговаря на множество параметри и да изпълни много изисквания за бъде рентабилен за производство, тост да донесе печалба на производителя и в същото време да задоволи нуждите на потребителя със качествен и функционален продукт на разумна цена. Освен всичко това трябва да се мисли и за екологията, като това включва на разходите на енергия при производството и процента на рециклируемост на материалите. Неща са много по сложни от колкото си мислите.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Колега, не си прав. Композитите и карбоновите елементи са прекалено скъпи и се произвеждат много бавно поради което не са подходщи за масово произвоство. Освен това не могат да се рециклират ефективно и не са екологични. Най доброто е да се правят колите от алуминий и високо якостни стомани за отделните елементи където е нужна повече якост. Не случайно Тесла избраха именно метала. Илон Мъск както и много други инженери и специалисти много пъти са коментирали тази тема. По добро от метала няма
  • #2
    RIM ( преди 4 години )
    Завод от бъдещето, но коли от миналото - същата ламаринена самоносеща конструкция. Вместо здрав карбонов скелет и леки панели от композит, да се сменят евтино при удари и драскотини, но колата да има 70 хил. нютона устойчивост на усукване като Rimac C-Two. Днешните коли за тежки, скъпи и се огъват като кашкавал.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    След като китайците ги купиха тия няма какво повече да им се обръща внимание.
fallback
Последни