fallback

Машина на времето: тестваме бъдещото BMW 545e

Покарахме новия плъг-ин хибрид на баварците четири месеца преди старта на производството му

"Фейслифт" е обикновено просто начин автомобилните производители да продължат да ни пробутват поостарелите си модели, като сменят някой и друг елемент по бронята или светлините. Но от време на време се появяват и изключения - и ето ви едно от най-ярките.               В някакъв момент от живота си почти всеки от нас започва да си мечтае за подобен бизнес седан - с шест или даже осем цилиндъра. Но най-смешното е, че когато най-после сбъдне мечтата, в девет от десет случая си купува... дизел. Защо, може да ни обясни само някой специалист по поведенческа психология. Факт е, че немалко от хората, които могат да си позволят да платят 150 хиляди лева за подобен автомобил, не желаят да доплащат по 300 или 500 лева годишно, за да го карат на бензин. Или поне така беше досега. От тази есен изборът им ще е много по-лесен. Дилемата "550i или 530d" вече я няма. Вместо това има 545е.    

Естествено, баварците и досега имаха плъг-ин хибридна версия в каталога на своята Пета серия - 530е. Но за да ви спечели, тя се нуждаеше от малко допълнителна помощ - или под формата на данъчна отстъпка или субсидия, или като по-будна екологична съвест от вас самите. Защото този автомобил бе компромис.             Създаден изцяло с мисъл за икономията, той ползваше четирицилиндров мотор с дори по-слаби показатели от аналога си в чисто бензиновата версия. Докато тази кола е вече съвсем различна. Тук под капака има звяр с шест цилиндъра - много близка система до тази, която вече ви показахме в хибридното Х5. Батерията е по-голяма и спокойно осигурява петдесетина километра само на ток. Електромоторът е по-потентен и общата мощност е на косъм от 400-те конски сили. А ускорението от място до 100 км/ч отнема само 4.7 секунди.             В същото време този хибрид е дори по-икономичен от досегашния 530е. Само че го постига не със скъперничество, а с интелект. Аеродинамиката е подобрена значително и коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0.23. Специалните джанти го намаляват с още 5 процента.  

BMW 545е xDrive

394 к. с. максимална мощност

600 Нм макс. въртящ момент

4.7 секунди 0-100 км/ч

57 км пробег само на ток

Но най-съществен принос има компютърът. Когато влезете в хибриден режим, той включва така наречената "активна навигация", за да преценява как най-ефективно да използва двата си агрегата. Може даже да ви подскаже кога да отпуснете газта, защото ви очакват, да кажем, два километра спускане. Звучи тривиално, но ефектът е огромен.          Разбира се, традиционните фенове на тази компания едва ли ще са във възторг от автомобил, който върши по-голямата част от карането вместо тях. Но за щастие я върши само когато поискате. Като истинско BMW, и тва си има Sport бутон. И си заслужава да го натиснете. Тази Петица е нещо като "най-големите хитове" на BMW: със звука и способностите на класическия редови шестак, с несравнимия въртящ момент на електромотора, със съвършено настроеното шаси и с екологичните гуми с понижено съпротивление, които го правят още по-весело в завоите. А най-впечатляващото е, че това усещане дори не идва от готова, завършена кола.             Защото това, което виждате, всъщност не е истинското ново BMW Серия 5. То ще започне да се произвежда през ноември, а ние го караме през юли. Това е все още предпроизводствен прототип - максимално близък до крайния продукт, но все пак не напълно идентичен. Което обяснява и парченцата камуфлаж по тестовата ни кола.       Разликите с досегашната кола (горе) си личат ясно: по-малки светлини, по-големи решетка и въздухозаборници

Тези срамежливи лепенки обаче не могат да скрият основните промени по външния дизайн: по-малки предни светлини, но по-големи въздухозаборници и, естествено, по-голяма решетка. Само че тази корекция, която предизвика толкова спорове при новата Серия 7, тук изглежда доста по-хармонично.

Отзад правят впечатление обхванатите в тъмен контур светлини - решение, зад което личи почеркът на вече бившия главен дизайнер Йозеф Кабан. Струва ни се, че така автомобилът изглежда по-компактен и по-динамичен. А всъщност е по-дълъг от досегашния с почти 3 сантиметра.

Осемстепенният автоматик на ZF е вече сериен, също като пневматичното окачване. Като опция можете да си поръчате и завиващи задни колела.      

 

Вътре най-видимата разлика е в екрана на мултимедията (с размер до 12 инча), зад който се крие новото, седмо поколение на информационната система. Една от новите системи следи всички коли около вас, включително и отзад, и може да ги изобрази триизмерно на приборния екран. Има и видеозапис на всички пътни ситуации - доста полезно при застрахователни събития. Адаптивният круиз контрол работи чак до 210 километра в час, и може да спре аварийно и безопасно, ако заспите зад волана.

Все още не знаем много за цените, но можем да предположим, че този плъг-ин хибрид ще е приблизително на цената на съизмеримия като мощ дизел - или даже малко по-евтин. Дилема ли? Не, тук вече няма никаква дилема.

Още снимки на новото BMW 545e вижте в галерията:

 

fallback
  • #10
    пак аз ( преди 4 години )
    и още - да, колата тежеше 1550 кила по спецификация
  • #9
    пак аз ( преди 4 години )
    до 15, някой ти е виновен че си си купил 2 тона шлеп може би? Колата беше леко пипнат Galant VR-4 ако ти говори нещо, ако не - кола с размер на Е-клас от същите години и лекинко надбягва каквото и да е с М113 без компресор с изключение на може би SLK-то. А за разхода хич ми не е какво вярваш и си мислиш, цифрите са си цифри
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    за първи път чувам за 550d да е 320 коня...
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    това беенве от статията ще се купува от канцеларски плъхове за фирмения и държавния автопарк https://youtu.be/6LTw4yONAhQ
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    не мога да разбера как може да си я купиш тая 5-ца на нафта че да пестиш?! все едно да ям всеки ден в хилтън и да си поръчам само кебапчета и чешмяна вода за да пестя. ще имам аз 150 бона за кола и после ще пресмятам колко стинки съм избил днеска вместо да настъпвам и да се кефя - изтрещала работа ама всеки си знае за него..
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    до 5, а според теб Infiniti какво са сложили? Единствената разлика е че там е атмосферен, а тук е турбо. Помежду другото мощностите колкото и да им се иска на някои не се комбинират :)
  • #4
    пак аз ( преди 4 години )
    като почнете да ги плещите ей такива тъпотии за икономия сте толкова смешни че няма накъде... 320 коня бензин харчи 20/100 някой друг път - имал съм кола с 300 коня на гуми, AWD - разхода беше 12-13 при нормално каране в града, 11-12 извън с около 160, при скорост до 90 пада под 9. 20/100 харчи голям форсиран осмак и то градско. Търсене на дизели... смех...
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Карах G20 наскоро с 190 коня бензин и съм страшно разочарован от "пластмасовото" усещане на колата. E90-E93 моделите са много по натурални и вълнуващи като качества. Вече го няма хубавия фийдбек от волана, самият волан е странен - дебел и непрецизен. Возията е приятна, но звукът от моторът е безличен. Не знам кво става, но това не искам да е бъдещето....
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    ау леле... взели концепцията на Infiniti Q50 Hybrid от преди няколко години, малко напудряне и по-голяма батерия = едва ли не революция... Изказването как някой накрая предпочел дизелов шестак вместо бензинов осмак е точно в десетката - пълно е с такива смешковци...
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Батерията не тежи кой знае колко. Но багажникът наистина е по-малък, вместо петстотин и нещо е четиристотин и малко литра
fallback
Последни