До дебюта на новите BMW M3 и M4 остава по-малко от месец и това е отличен повод да си спомним историята на модела, чието начало беше дадено през 1985 година. Ако на тогавашния шеф на BMW – Еберхард фон Кюнхайм, някой му бе казал до какво ще доведе идеята за пускането на 5000 хомологационни бройки от една много бърза кола – в случая BMW M3 Е30, той вероятно би се изненадал.
10 мига от живота на BMW M3/M4 (ГАЛЕРИЯ):
BMW M3 (E90/E92/E93)
Дебютът на следващото поколение на M3 е само 14 месеца след спирането на предшественика. Серийното купе M3 с индекс E92 е показано на автосалона във Франкфурт през 2007 година. Малко след това се появяват кабриолетът E93 и седанът Е90, като всички за задвижвани от атмосферен V8 двигател с обем 4,0 литра, развиващ 420 к.с. и 400 Нм.
Дебютът на следващото поколение на M3 е само 14 месеца след спирането на предшественика. Серийното купе M3 с индекс E92 е показано на автосалона във Франкфурт през 2007 година. Малко след това се появяват кабриолетът E93 и седанът Е90, като всички за задвижвани от атмосферен V8 двигател с обем 4,0 литра, развиващ 420 к.с. и 400 Нм.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 секунди с механични скорости и 4,6 секунди с роботизираната кутия SMG III. Моделът се произвежда до 2013 година, като тиражът му е около 70 000 бройки.
Снимки: BMW