IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Манипулират ли ни производителите със звука от вратите?

Автомобилните компании вече наемат специалисти по психоакустика да подготвят моделите им

Автомобилните врати са проектирани да изглеждат по-здрави, отколкото всъщност са. И не става въпрос само за конструкцията, дръжките или ключалките. Оказва се, че потенциалният купувач може да бъде убеден в надеждността на автомобила и в правилния му избор с помощта на "затръшването" на вратата. И производителите обръщат доста специално внимание на това.


Врата


Автомобилните компании привличат специалисти по психоакустика - наука, която изучава психологическите, когнитивните и сензорните реакции на човека на звуците. Доказано е, че между звука и качеството съществува когнитивна връзка. И основният фактор при избора на автомобил изобщо не е звукът на двигателя, а звукът, който се чува при затваряне на вратата.

Според Джеймс Форд, съосновател на AutoBead, онлайн магазин за авточасти, ако преди 10 години производителите на автомобили трябваше да прибягват до инсталирането на допълнителни дръжки, за да гарантират безопасността на вратите, сега всичко може да се направи със звук. Той смята, че за производителите разработването на правилен звук при затваряне на вратата е ключова възможност да накарат купувачите да усетят качеството на изработката и безопасността на автомобила, за да оправдаят високата му цена.


Врата


Изследвания от Университета в Станфорд показват, че звукът при затварянето на вратата трябва да бъде възможно най-нисък. Пълният, богат звук от затварянето на вратата създава впечатление за лукс, докато металният "трясък" е свързан с лошо качество на сглобката на автомобила.

"Всеки автомобилен бранд има свои "звукорежисьори", които използват специфични комбинации от меки материали, включително пяна. Те абсорбират или блокират нежелания шум и създават уникален звук. След това препроектират ключалката на вратата или добавят допълнителни демпфери. Без тях затварянето на вратата на автомобила би било по-скоро като удар между две метални части", обяснява Форд.

 

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пропов ( преди 4 месеца )
    Абе какви уникати коментират тук?! Мазда слагат до Дачиа! Не знам от къде черпят информация но са доста заблудени. Мазда са едни от най скъпите японски коли. И това не е напразно. Качеството си има цена. По скъпи са от Вагените ама хората ги купуват. Поне така е в нормална Европа. В БГ за колите на старо мисля че всички знаят какво е положението. За нови коли пазарът ни е толкова малък че няма как да да се направят някакви изводи.
  • #16
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До #15 ( преди 4 месеца )
    Прав си, че по 1000км на месец, не е кой знае колко, нормален пробег за БГ бих казал. Въпроса с това дали е нова или стара е разтеглива тема. Това е нещо, като примерно с дрехите. Обувки например, едните струват 50лв, другите 300лв. Които и да вземеш, няма да си бос. Обаче едните изглеждат по-добре, по-здрави са, по-удобни са, и се чувстваш подобре с тях. В тоя ред на мисли, всеки сам решава, как да си харчи парите. Живота не може да е само сметки.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    не по темата ( преди 4 месеца )
    От 2014-та до 2020-та 68 000 км!? По левче на км с такси щеше да ти е по-евтино от колкото да взимаш нова кола.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Мазда 3, за която говориш, е от преди т.нар. SkyActive. От стария материал, както се казва. Пълната и смяна стана едва миналата година. Старите мазди бяха много по-добре проектирани и сглобени. Във всички SkyActive е пестено неимоверно. Проблемите с възтънката боя са пословични. Слабите спирачки са документирани във всички издания, които тестват коли. Да пестиш от спирачки - дори няма нужда от коментар. Така че ти вярвам, че се съмняваш. Сега всичко е външен вид и никакво покритие.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Личен опит. CX-5.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до #11 ( преди 4 месеца )
    Много странно звучи, това което пишеш. Много ми е трудно да повярвам всичко, което пишеш. Чак толкова зле.... Моята е Мазда 3 я купих чисто нова 2014-а на 68хил км е сега, всичко е супер, нямам никакви грижи, редовен сервиз за консумативи и това е. Ти за кой модел казваш ? Това личен опит или .... няко ти казал, че чул от някой ?
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До №9 ( преди 4 месеца )
    То на Маздата само звукът на вратата да и беше...Отвратителна шумоизолация...скърцащо купе...рейката се разтропа на 6-тия месец...радарът хващаше коли в съседната лента на всеки 10 мин...мултимедията се бъгна на 2-рия месец...двигателят вибрираше като дизел, защото си бяха спестили хидравличните тампони...автоматикът беше кофти и на два пъти се бъгваше по стръмна рампа...безключовият достъп работеше когато си иска...матричните фарове хич не работеха...и това на нова кола.
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Звукоинженера на Вартбург са му дали задача да направи звук като от затваряне на варел и той си е свършил перфектно работата.
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    До #7 ( преди 4 месеца )
    Маздата не се затваря като немска кола, вярно е. Но аз гледам други неща и си избрах по-красивата, по-надежната кола, тази която няма под капака турбиниран миксер, харчещ по 3-4 литра масло на смяна, разтягащ вериги и какво ли още не. Сещаш се какво съм си избрал нали... Звука от вратата ми е най-малкия проблем, ако изобщо е.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като наслагат пет уплътнения, разбира се че ще звучи добре, при затварянето няма и милиметър допир м/у метал , даже механизмът е с пластмаса ... И това на един обикновен форд