fallback

Мъск намекна какво да очакваме от „европейската“ Tesla

Конкурентът на VW ID.3 и Peugeot e-208 вероятно ще се казва Model 2

Tesla трябва да продължи своя глобален тласък за увеличение на обема на производство и да се утвърди като лидер при електромобилите в света, като предложи достъпен хечбек. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск на среща с инвеститори и експерти, цитиран от британското издание Autocar.

Смята се, че новият модел ще е насочен към Европа, като ще бъде изграден на базата на кросоувъра Model 3. Производството му ще се осъществява в новата фабрика на Tesla, която се строи край Берлин (Германия). То ще стартира не по-рано от края на 2021 година, когато съоръжението трябва да бъде готово.

„За да успеем в мисията си и да запазим позициите си, трябва да направим автомобилите си достъпни. В момента те не са такива. Ще предложим компактно превозно средство със сериозен капацитет, което ще ни позволи да се противопоставим на конкурентите“, каза още Мъск.

Появата на бъдещия хечбек на пазара все още не стои на дневен ред пред Tesla, тъй като преди него трябва да стартира производството на камиона Semy, на суперколата Roadster и на пикапа Cybertruck. Излизането на подобен електромобил обаче ще гарантира на американската марка, че ще може в реални условия да се конкурира с новите хечбеци Volkswagen ID. 3 и Peugeot e-208.

Първият от тях струва около 30 000 евро в най-евтиния си вариант, докато сега най-достъпната Tesla Model 3 (на снимката) в Европа се предлага за 49 000 евро. За да успее в мисията си, Tesla трябва да свали цената на новия си модел. Това ще стане благодарение на новия процес на производство, на който ще се залага във фабриката в Берлин.

При него се залага на гигантска машина за изливане на алуминий, която значително опростява превръщането на рамата в една конструкция. Това обикновено става чрез сгъване, заваряване и залепване на множество панели и детайли. Според Мъск обаче, новата технология вече се използва за производството на Model 3 в завода на Tesla в Калифорния. Тя намалява отделните части на рамата от 70 на 2, което я прави по-евтина и по-опростена.

На теория новата машина може да бъде използвана при направата на бъдещия хечбек, но за постигане на конкурента цена Tesla ще трябва да намали производителността и пробега на модела. В момента Model 3 се предлага с батерия с капацитет от 50 кВт/ч, която осигурява изминава на 409 км (според цикъла WLTP)

Другият въпрос, който вълнува публиката, е името на бъдещия модел. Мъск вече заяви, че иска да се отдалечи от концепцията S3XY за названията на електромобилите на марката, но в каква посока ще поеме не е ясно. Според запознати с намеренията на Tesla, европейският хечбек ще получи името Model 2.

Снимки: Autocar

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Според мен Тесла ще опитат да вземат значителен дял при вариантите със среден и висок пробег като предложат значително повече пробег и/или ускорение за една и съща цена а изобщо няма да опитват да постигнат цена и пробег ниски като базовия ИД3 за 30хил евро
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    до 5тия анонимен другар... Илончо, ти ли си? е тя Тесла и в момента не продава много добре в Европа. Беше "лидер" докато нямаше други, сега има наистина евтини (по ел. стандарта) алтернативи. Даже в Китай, продажбите на модел 3 пак почнаха да падат. Да не говорим, че трябваше да намаля цените, което значи печалба йок...
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Куги цъфнат налъмите, или на Т'слите дръжките. До няколко години европейския пазар ще е залят от Китайски електромобили а Китай продава повече отколкото всички останали заедно . Даже европейците ще се потят с такава конглокенция, и няма да спят и чакат. Тепърва ще забридва яко чичо Мъск, защото Роудстър печалба няма да носи, съмнявам се че и в Семи има хляб
  • #4
    до 5 ( преди 4 години )
    Да бе, да!! Надай се кОре на пияни жени!! Европа е родината на Автомобила и има още много какво да предложи!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    След 10 години Tesla ще бъде най голямата автомобилна компания в света. Ще има по няколко фабрики на всички континенти а годишния и оборот ще бъде колкото на всички други производители взети заедно. Също очаквам и фалити на някой от старите марки в Европа и САЩ.
  • #2
    г-н Главен редактор ( преди 4 години )
    Петърчо, Петърчо....,четеш ли какво пишеш (пардон преписваш)...Модел 3 от кога е КРОСОВЪР!??!
  • #1
    Teslata ( преди 4 години )
    На първо място Мъск трябва много сериозно да се замисли върху качеството на колата - влаганите материали, сглобка, надеждност, обратна връзка с клиента, ако иска да успее в Европа. Европеецът не е като реднеците. Тук критериите са много, ама много по-сериозни отколкото в САЩ. Няма как срещу 100 000 и повече евро да получиш евтина пластмаса, примесена с таблет.
fallback
Последни