IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-великата обиколка в историята на Нюрбургринг

Това видео на Щефан Розер с RUF CTR и до днес сякаш си остава без конкуренция по зрелищност

С 20.81 километра дължина в съвременния си вариант, и със 154 завоя, Северната дъга на "Нюрбургринг" е такова изпитание за уменията на пилота, че самият безстрашен Джаки Стюърт я кръсти "Зеленият ад".
 
 
RUF CTR, Yellowbird, Жълтата птица
  
  
Днес в мрежата можете да откриете десетки хиляди видеоклипове на скоростни обиколки, зловещи катастрофи и чудотворни спасявания. Както и, естествено, безброй записи от бордови камери. Много от тях са чисто удоволствие за гледане, но едва ли някоя може да се сравнява с легендарната обиколка на Щефан Розер с RUF CTR Yellowbird през 1989. Неотдавна Top Gear я провъзгласи за най-великата обиколка изобщо в историята.
  
  
Щефан Розер, RUF CTR
  
  
Причините за легендарния статут на това видео са няколко. "Жълтата птица" на RUF е една от най-паметните коли на 80-те, и за кратко дори най-бързата кола в света. Розер, тогава тестов пилот на Auto Motor & Sport, напълно й подхожда като способности. Наистина е удоволствие да се гледа как този небрежно облечен в дънки човек, без никакви ръкавици, състезателни костюми и каски, пришпорва тази изцяло аналогова, без каквито и да било електронни асистенти кола. Почти във всеки завой Розер е с вратите напред (вижте само шикана на 2:44), а понякога го постига дори и в правите.
  
 
Щефан Розер, Алоис Руф, RUF CTR
Щефан Розер (отпред) с Алоис Руф


Един коментатор в Youtube всъщност обобщи колата най-добре: "Ако натиснеш спирачката в завой, презавива. Ако навиеш волана в завой, презавива. В средата на завоя - презавива. Ако ускориш на излизане от завоя, презавива. На неравен път - презавива. Ако караш по права линия, презавива. Поне е предсказуема".


Вижте удивителната обиколка на Щефан Розер с RUF CTR:
 


0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До № 6,Порше въпреки,че сега е от групата на ФВ,по време на това видео е била самостоятелна и необвързана с ФВ фирма. Още нещо любопитно е това,че Порше,когато трябваше да се спасява ФВ преди доста години даде пари и по този начин стана прецедент по-малкия производител да спасява по-големия иначе ФВ щеше да е история.След това ФВ се съвзе и след години изкупи марките,които са под нейна шапка сега. Но Порше и сега си остава самостоятелна и ФВ не и се бъркат в работите,а вземат от нея разработки.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ( преди 3 месеца )
    Браво и на Щефан, и на Руф, и на колата! Носи се все едно не е с гуми, а с понички, хахахахаха!
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде пак изцепки на поредния ""експерт"" с нулеви познания на тема автомобили, да ге светна, че абсолютно всички топ марки производители на супер спортни коли, си правят настройките правейки обиколки на Нюрбургринг, германци, италианци, французи, японци и всеки който предлага спортни коли. Това, че ти си пълна нула на тема писти и спортни коли не им пречи на всички производители да правят най-важното, настройки, предавателни числа, окачване и т.н. на зеления ад. Най-шофьорската и трудна писта.
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тва да разчиташ на тестове на немски коли на немска писта е като да разчиташ на тестове на немски екологични компании на немски коли за дизелови емисии...
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    propov ( преди 3 месеца )
    Първият път като го гледах това видео и бях на косъм да припадна. Забравил съм да дишам просто. 8 минути със зяпнала уста , не мигаш, не дишаш.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това, че твята кола не завива, не означава, че и на ВАГ не завиват, това, че си автомобилен лаик а и явно не четеш, ще ти кажа, че като не разбираш нищо от коли, нама смисъл да пишеш мнение, за да разберат всички как нищо не разбираш от коли, но пък много си искал да напишеш нещо лошо за коли, които никога няма да иваш. Виж топ 10 времена на Нюрбург ринг, все коли на ВАГ. A Най-бърз СУВ Audi RSQ8
  • #5
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тя завива защото не са я проектирали ВАГ.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Единствената кола от ВАГ групата, която завива...
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 3 месеца )
    дето е написал един под видеото, тоя сигурно контрира и насън :D Много яко видео
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Незнам как задните му гуми издържаха. Винаги съм мислел че дрифта те забавя но след като видях тоя как минава завоите...