fallback

Volvo XC40 получи нов хибриден агрегат

Версията T4 e с намалена мощност и е малко по-евтина

Шведската компания Volvo обяви разширяване на гамата хибридни двигатели, предлагани за най-малкия кросоувър на марката XC40.

Досега моделът се предлагаше във версия Plug-in Hybrid T5, която излезе преди година. Към нея вече се присъединява и Recharge Plug-in Hybrid T4, като разликата между задвижващите агрегати на двата варианта е единствено в мощността. При новата версия 1,5-литровият бензинов турбомотор с 3 цилиндъра е дефорсиран от 180 к.с. и 265 Нм до 129 к.с. и 245 Нм.

И двете модификации са с предаване, 7-степенна „роботизирана“ скоростна кутия с два съединителя, електромотор (82 к.с. и 160 Нм) и тягова батерия с капацитет 10,7 кВт/ч. Пиковата мощност на хибридния агрегат при T4 е намалена от 262 к.с. и 425 Нм до 211 к. и 211 Нм., но пък е увеличено времето за ускорение от 0 до 100 км/ч – от 7,3 на 8,5 секунди. Максималната скорост – 180 км/ч, както и пробегът само на ток – 51 км, не се променят.

Не е ясно обаче, доколко ще бъде търсена новата версия, тъй като разликата в цената с тази Plug-in Hybrid T5 не е толкова голяма. В Германия Recharge Plug-in Hybrid T4 струва минимум 47 670 евро, което е с 1040 евро по-малко от T5. За сравнение, вариантът T3, който е само с бензинов мотор със 163 к.с. и предно предаване, се предлага за 34 600 евро.

Освен новата версия Recharge Plug-in Hybrid T4, в гамата Volvo XC40 са добавени две нови хибридни модификации, които заменят бензиновите T4 и T5. Те се нарича B4 и B5, като получават 48-волтов стартер генератор, който подпомага 2,0-литровия бензинов турбомотор с 4 цилиндъра.

При варианта B4 мощността е 197 к.с., като е предлага както предно предаване, така и задвижване на четирите колела. При B5 агрегатът развива 249 к.с., като тук задвижването е само 4х4. И в двата случая има 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Снимки: Volvo

fallback
  • #4
    4 ( преди 4 години )
    "И двете модификации са с предаване". Петърчо, само не разбрах по коя телевизия е предаването.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Вероятно е за съответствие с някоя субсидия на голям пазар
  • #2
    до 1 ( преди 4 години )
    Това ако мислиш че е лесно. Сигурно доста са си поиграли инжинерите, за да може да спазят законите на физиката :)
  • #1
    :))) ( преди 4 години )
    Значи да разбираме, че пиковата мощност е намалена, но пък за сметка на това е увеличено времето за ускорение! Яко! :)))))))))
fallback
Последни