fallback

Защо е опасно движението само на режим „Еко“?

Непрекъснатото му използване може да доведе до сериозни повреди по автомобила

Всеки водач си има собствен стил на шофиране. Някои предпочитат по-бавното темпо, за да пестят гориво, докато други не се притесняват, да дават повечко газ. Не всички обаче си дават сметка, че от стила на шофиране зависи работата на много от системите на автомобила.

В наши дни почти всички нови модели на пазара са оборудвани с възможност за избор на режим на движение, като тази система вече се предлага дори в базовото оборудване на автомобила. Най-често режимите са три - „Стандартен“, „Спортен“ и „Еко“, като те не се отличават кой знае колко един от друг.

Избор на режим

Всеки един от посочените режими предлага определени функции, за които собственикът на автомобила вече е платил. Повечето шофьори предпочитат да използват режим „Стандарт“, като обяснението е, че в повечето случаи именно той се включва при стартиране на двигателя. При него възможностите на силовия агрегат са използвани максимум на 80%.

При преминаване на „Спорт“ се постигат характеристиките, заявени от производителя. Какво обаче се случва при избиране на „Еко“, който е създаден за пестене на гориво и съответно постигане на по-голям пробег с напълнен резервоар? Също така, при него се отделят по-малко вредни емисии от двигателя.

Защо е опасен режим „Еко“?

Въпреки посочените ползи, този вариант на движение сериозно може да увреди двигателя на автомобила. Това се случва само, ако шофьорът го използва непрекъснато. Някои автомобили преминават над 700-800 км в режим „Еко“, което е и основната причина за избора на този начин на придвижване.

Експертите обаче са категорични, че подобно нещо обикновено вреди на основните агрегати. Скоростната кутия, например, преминава на различен режим на работа и сменя предавките по-рядко. В резултат на това често оборотите на двигателя се покачват значително, а това понижава производителността на горивната помпа. Съответно, така се стига до недостиг на масло в двигателя, което е много опасно и може да доведе до сериозна повреда.

В студено време също не се препоръчва постоянно движение в режим „Еко“, тъй като това води до по-трудно загряване на двигателя.

Какво трябва да се направи?

Колкото и парадоксално да звучи, не е добра идея и пълния отказ от този режим, тъй като понякога автомобилът има нужда от „почивка“, за да поработи с понижена мощност. Най-добре е той да се използва, когато наистина трябва да се икономисва гориво. В обратния случай – всекидневно пътуване в режим „Еко“, може да доведе до повреди по автомобила, които ще струват доста скъпо на неговия собственик.

Снимки: Autonews

fallback
  • #26
    Emil ( преди 3 години )
    Ей, прости хора бе.
  • #25
    Иван ( преди 3 години )
    Често чета безумни статии, но тази на мига ми стана в ТОП 3! Първо - хората са си го сметнали, второ бутона ECO не върши почти никаква работа, особено в евтините автомобили. Чист търговски трик... Имам служебна Дачия и разбира се тя е в сегмента на ЕВТИНИТЕ автомобили... Скоростите ги сменям аз, а не колата и при еднакъв стил на каране няма никаква разлика в разхода! Вече 100000км ми е в ръцете, с ECO или без... Разхода е идентичен!
  • #24
    apollo11 ( преди 3 години )
    EKO от EkonomyEKO от Ekology Айде първо да решим за кое иде реч, че марки и модели коли много, с различно ЕКО...
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Пълно осиране от безхаберие!
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    Пълно осиране от безхаберие!
  • #21
    SyS ( преди 3 години )
    Много глупости в тая "статия".
  • #20
    Чичо Жоро ( преди 3 години )
    Използване на "google translate" от някой лаик!
  • #19
    Бай Гошо специалист ( преди 3 години )
    Коко, по добре не я карай, ще спестиш още. Тази хондичка в еко режим е по зле от колело. Тя в нормален режим е зле, а с това еко нямам думи.
  • #18
    Жоре ( преди 3 години )
    Пълни глупости, на еко колата сменя често и не вдига обороти, за да пести. От никаква почивка няма нужда двигателят, това не е човек, има си експлоатационен срок спрямо натоварването. Въобще, само глупости в тази статия.......
  • #17
    До #14 ( преди 3 години )
    Сложи си масло еко грийн 0w16 или по добре 0w8 и ще видиш....
fallback
Последни