Новият главен изпълнителен директор на Audi - Маркус Дюйсман, е започнал обстойно преразглеждане на моделната гама на компанията, като стремежът му е да съкрати максимално разходите. За целтау той ще разшири мерките, въведени от предшественика му Брам Шот, които са обединени в план за трансформацията на германския производител, съобщава Autocar.
Действията на Дюйсман поставят под въпрос бъдещето на част от моделите на Audi, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Най-сериозно за застрашени спортните TT и R8, пред които има два варианта за бъдещето – или ще бъдат извадени от гамата на марката, или ще се превърнат в електромобили, твърди източник на изданието.
Преразглежда се и стратегията за използване на платформите, която също ще претърпи промени. В момента Audi ползва архитектурата MQB на Volkswagen Group за по-малките си автомобили, но основна част от моделите на бранда - A6, A7, A8, Q5, Q7 и Q8, за изградени на шасито MLB. Идеята е то да бъде „сдвоено“ с платформата MSB, която е разработена от Porsche и се използва за Panamera и Bentley Continental GT.
Двете компании – Audi и Porsche, през последните години подготвиха редица съвместни разработки, в това число и бензинов V6 двигател. Те обединиха сили и за създаване на платформата PPE (Porsche Premium Electric), която ще се използва първо от електрическата версия на второто поколение на Porsche Macan, а след това и от модификацията на ток на Audi Q5.
Снимки: Audi