Шведският производител Volvo разкри подробности за продажбите на свои автомобили с хибридно задвижване. За първите 6 месеца на 2020 година компанията е реализирала на пазара с 80% повече такива превозни средства в сравнение с аналогичния период на миналата година. Това позволява на Volvo да се нареди сред лидерите на пазара на хибриди в световен мащаб с дял от около 20%.
През периода от началото на януари до края на юни дилърите на Volvo в Европа са успели да продадат 123 198 нови коли. От тях 29 918 са стандартни хибриди, което означава пазарен дял от 24%. Година по-рано автомобилите с такъв тип задвижване, реализирани от марката, са два пъти по-малко. А ако не беше пандемията от коронавирус, то резултатите със сигурност щяха да са още по-високи.
Сериозен ръст се отбелязва и при плъг-ин (зареждащите се от електропреносната мрежа) хибриди. За първите 6 месеца скандинавската компания е продала 37 775 автомобила, което e близо 2 пъти повече от резултата за същия период на 2019 г. - 21 015 бройки.
Най-популярните хибридни модели на марката са V60 и XC40, съобщават още от Volvo. На най-големия пазар – този в Китай, са продадени 2100 хибрида, което означава пазарен дял от 3,2%. Там най-успешно се представя флагманът на марката – седанът S90.
Снимка: Volvo