fallback

Дойде ли най-после времето на "твърдите" батерии?

Toyota вече има работещ прототип с такива акумулатори, но признава, че остават още проблеми

Японският гигант Toyota разполага с работещ прототип на електромобил, задвижван от мечтаните от производителите батерии с твърд електролит, потвърди изпълнителният вицепрезидент на компанията Кейджи Кайта. Компанията дори планира ограничено серийно производство на подобни автомобили около 2025 година, но Кайта признава, че технологията още не е готова за масово приложение.

Батериите с твърд електролит са разглеждани от мнозина като най-доброто решение за основните проблеми на днешните електромобили - твърде високото тегло и относително ниската енергийна плътност на литиево-йонните батерии с течен електролит.

"Твърдите" батерии се зареждат доста по-бързо, имат по-голяма енергийна плътност и задържат заряда по-дълго. Автомобил с подобна батерия би имал чувствително по-голям пробег с едно зареждане, отколкото кола с литиево-йонна батерия със същата маса. От Toyota са се подготвяли да покажат работещия прототип това лято на олимпийските игри в Токио, но те бяха отложени за догодина заради коронавируса.      

     Все още обаче японците не са решили всички проблеми, които съпътстват тази технология. Главните са твърде краткият им живот и високата чувствителност към удари и сътресения. Toyota и партньорът й Panasonic се надяват да преодолеят това с използването на нови материали. В момента те залагат на електролит на базата на сяра. Самият цикъл на зареждане и разреждане обаче води до деформирането му, съкращавайки живота на батерията. Конкурентът Samsung, който също работи по акумулатори с твърд електролит, експериментира с аноди от сребърно-въглероден композит, които са по-неподатливи на деформации.      

      Проблем е и производството. В сегашния си вид "твърдите" батерии трябва да се произвеждат в изключително суха среда, което принуждава Toyota да използва изолирани камери, в които работниците оперират чрез гумени ръкавици. Това обаче би било мъчно приложимо при производство в по-големи серии.      

 Прототип на ултракомпактен градски автомобил, показан от Toyota миналата година. Вероятно в подобни модели ще е първото серийно вграждане на батерии с твърд електролит  

Toyota дълги години се отнасяше с пренебрежение към автомобилите с батерии и препочиташе да набляга на паралелните си хибриди като средство за намаляване на емисиите. Заради регулаторните промени в Китай и ЕС обаче компанията в последните години ускорено развива електрическите технологии и се подготвя да представи първия си чисто електрически кросоувър (съвместно със Subaru).

 

 

fallback
  • #3
    До №2 ( преди 4 години )
    Кажи го на Карлос Гон
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Е, не всичко де - статиите за манипулирани емисии, арестувани директори и недоволни клиенти са все за немските "премиуми"
  • #1
    Аман! ( преди 4 години )
    Пак Toyota.... ПАК... аман от този ориз.... защо пак ТЕ? Вече не издържам... Toyota това, Toyota онова. Всичко е Toyota.
fallback
Последни