Човек е фен или на BMW M5, или на Alpina B5, защото макар че има очевидно припокриване на съставките, двата автомобила могат да бъдат напълно различни по отношение на характера им на пътя. Въпреки това е трудно да бъде преувеличено колко интимно преплетени в цялата си история са двете компании. Ако основателят на Alpina Буркард Бовензипен не беше водил успешна кампания на BMW 3.0 CS в шампионатите за туристически автомобили в края на 60-те години на миналия век, едва ли щеше да убеди костюмарите в Мюнхен, че за да остане BMW конкурентноспособна на по-леките модели на Alfa Romeo и на по-бързите Ford Capri трябва да бъде направена по-леката версия 3.0 CSL. А без съществуването на Batmobile, както беше наречена легендарната пътна хомологационна версия на 3.0 CSL, може би изобщо нямаше да има M дивизия на BMW. Поне не така, както я познаваме днес.
Шестдесет години след като Бовензипен посочи, докато се скиташе по автомобилното изложение във Франкфурт, че новото BMW 1500 ще се възползва от двойните карбуратори на Weber, Alpina продължава да работи ръка за ръка със своя съюзник и съперник. Връзката е, в истинския смисъл на думата, уникална в автомобилния свят, като инженерите от Бухлое разбират за предстоящите модели на BMW години преди публиката да ги подуши и освен това могат да използват тестовите съоръжения на компанията от Мюнхен. Alpina дори е готова със своята алтернатива на всеки М модел 12 месеца преди той да се появи. В тази галерия Autocar представя петте най-добри модела на компанията от Бухлое.
5-те най-велики модела на Alpina - галерия:
Податлив на ръжда, скъп за поддръжка и базиран на по-малко обичаната 3-та серия, B8 все пак е един от най-радикалните автомобили, напуснали фабриката в Бухлое. BMW се опита да вмъкне V8 в E36, но не можа поради малкото пространство.