IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Alpina B5 и D5 S получиха по-мощни двигатели

Обновените модели излизат на пазара през октомври, най-евтин е дизеловият седан - 92 500 евро

От премиерата на обновеното BMW 5-серия и появата на версия на модела от студиото Alpina минаха едва две седмици: със сигурност инженерите от Бухлое имат достъп до "кухнята" на баварците. И може би да започнали да работят по двигателите на "петицата" много преди компанията да разкаже на света за тях - със съответните резултати.


Alpina B5 - обновен


Мощността на заводския 4,4-литров V8, инсталиран на Alpina B5, е увеличена до 621 к.с. и впечатляващите 800 Нм въртящ момент (за сравнение - фабричното BMW M5 Competition има 625 к.с. и 750 Нм). С такъв двигател седанът на Alpina ускорява до 100 км/ч за 3,4 сек, до 200 км за 11,3 сек, а максималната му скорост е 330 км/ч. Показателите на комбито B5 са съответно 3,6 сек, 11,9 сек и 322 км/ч, съответно. И двете бензинови "петици" има с 8-степенна автоматична система и задвижване на четирите колела, като опционално се предлага и диференциал с повишено триене.


Alpina D5 S - обновен


Alpina разполага и с дизелови алтернативи - седан и комби с индекс D5 S. Те са оборудвани с трилитрови редови "шестаци" с по три турбокомпресора, които развиват 408 коня и 800 Нм, налични в диапазона от 1750 до 2750 об/мин (студиото твърди, че този индикатор е най-добрият в сегмента). Заедно със същата трансмисия като от бензиновите варианти, двигателят ускорява седана до 100 км/ч за 4,4 сек, а комбито - за 4,6. Максималната скорост е съответно 286 и 283 км/ч. Всички членове на семейството са оборудвани с адаптивно окачване и мощни спирачни апарати с 395-милиметрови дискове. Срещу доплащане са достъпни въглерод-керамични механизми.

Промените във външния вид на B5 и D5 S като цяло следват логиката на рестайлинга на оригиналните модели. Седанът и комбито имат нови предни брони, чиито въздухозаборници са с 40% по-големи от досегашните, модернизирани задни брони, а също така цифрово табло и кожа Lavalina в кабината. Наборът от фирмените цветове (преди всичко Alpina Blue и Alpina Green) и емблематичните 20-цолови джанти са останали без промяна.

Още снимки - в галерията:

Германското студио обяви и цените на обновените "петици". Спортните автомобили ще започнат да се продават в Европа през октомври. Базовата цена на бензиновия седан е 117 700 евро (120 700 за комбито), а дизеловите версии ще струват съответно най-малко 92 500 и 95 500 евро.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 1 месец )
    Адмирации за БМВ по отношение на новата 3 и 5 серия, вкл вс.доработки. Оставям на страна "странните" излеждащи и на допир новите материали с които се правят интериорите /материалите вече при всички са променени, и най вече при Ауди, и др.от тези от преди 5-8 години/ то е ясно. Оставяме и вътрешното разпределение и форми. Фокусираме се към цялата композиция и двигатели. Браво. За мен една от най-добрите в наши дни.Ето така се оцелява в пандемия и др. смущения в пазарната среда. С пауър !
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Безумно.е че подобни фирми си губят време с дизели. Ама какво да се прави - пазар и екоизисквания