Увлечението по класически автомобили е едно от най-благородните занимания на планетата - макар че за семейния бюджет вероятно ще е по-добре, ако се насочите към нещо по-евтино, примерно нарко- или хазартна зависимост. Допреди десетина години имаше и по-достъпни начини да се сдобиете с класика - да си я издирите забравена в нечия плевня в провинцията и да я реставрирате сами. Междувременно обаче цените на олдтаймерите скочиха драстично и днес има хиляди такива "изследователи", което понижава чувствително шансовете за добра находка.
Подобен Mercedes 170 V, намерен изоставен в България, преди две години бе продаден за доста сериозна сума на търг от Hemmings
Алтернативата е да купите нещо от свободния пазар. Но какви класики се предлагат в България? Прегледахме обявите в сайтове като mobile.bg и cars.bg, за да си съставим представа. Но първо да предупредим: класическата автомобилна култура в България съществува, но не е твърде разпространена. Много продавачи не се сещат да упоменат ключови факти за предлаганите автомобили и нерядко бъркат даже моделите - примерно Citroen SM се предлага като DS, обявеното Peugeot 304 е със снимка на 504, и така нататък.
30 от най-любопитните олдтаймери за продан в България (ГАЛЕРИЯ):
501 е първият следвоенен модел на BMW, както и първият, произвеждан в Мюнхен, след като фабриката в Айзенах остава в окупираната от СССР зона. Тази конкретна кола е произведена през януари 1953 и според продавача е "напълно автентичен автомобил на истински километри" - 38 000.