Използването на кръгли, а не на правоъгълни или по-сложни като форма фарове в началото на автомобилната индустрия е обусловено от технологиите, използвани по това време. Направата на подобна оптика е по-просто, а фокусирането на светлината с рефлектор във формата на конус е по-лесно.
Понякога фаровете са двойни, като по този начин производителите отделят своите по-скъпи и съответно по-добре оборудвани модели. В наши дни обаче кръглата оптика се е превърнала в отличителна черта на ретро-автомобилите, въпреки че някои компании и до ден-днешен я използват за луксозни или харизматични автомобили. Например, Mini, Fiat 500, Porsche 911, Bentley, Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G-Class и спреният наскоро от производството Vollswagen Beertle. Нека обаче си спомним и друг култови машини, които имаха по 4 очи, но вече не се произвеждат.
10 култови коли с двойни фарове (ГАЛЕРИЯ):
Още едно европейско купе от 70-те години, с което Opel иска да отговори именно на Ford Capri. Германската спортна кола със задно предаване и мощен двигател участва дори в ралита, като още от първото си поколение получава кръгли фарове.
При втората генерация на легендарния модел на Opel оптиката вече е правоъгълна, но се предлагат и варианти с 4 фара. Те се поставят на специални версии на купето – като Manta 400, например.
Снимки: Производителите