Използването на кръгли, а не на правоъгълни или по-сложни като форма фарове в началото на автомобилната индустрия е обусловено от технологиите, използвани по това време. Направата на подобна оптика е по-просто, а фокусирането на светлината с рефлектор във формата на конус е по-лесно.
Понякога фаровете са двойни, като по този начин производителите отделят своите по-скъпи и съответно по-добре оборудвани модели. В наши дни обаче кръглата оптика се е превърнала в отличителна черта на ретро-автомобилите, въпреки че някои компании и до ден-днешен я използват за луксозни или харизматични автомобили. Например, Mini, Fiat 500, Porsche 911, Bentley, Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G-Class и спреният наскоро от производството Vollswagen Beertle. Нека обаче си спомним и друг култови машини, които имаха по 4 очи, но вече не се произвеждат.
10 култови коли с двойни фарове (ГАЛЕРИЯ):
Американското GTO се появява доста преди японската, като този Pontiac се счита за един от първите muscle cars на Америка. Той излиза през 60-те години, като още от самото начало двойните кръгли фарове са отличителна черта на модела. Те стават вертикални едва година след дебюта на автомобила.
Впрочем, името на най-бързия Pontiac е предложено от небезизвестния Джон ДеЛориан, който по това време работи в General Motors. Абревиатурата GTO преди това се използва от Ferrari 250 GTO, като при италианската кола тя е свързана с хомологацията на автомобила, за да може той да участва в състезание (името се разшифрова като Gran Turismo Omologato). Името на американското купе - Grand Tempest Option, обаче няма нищо общо с автомобилния спорт.
Снимки: Производителите