Използването на кръгли, а не на правоъгълни или по-сложни като форма фарове в началото на автомобилната индустрия е обусловено от технологиите, използвани по това време. Направата на подобна оптика е по-просто, а фокусирането на светлината с рефлектор във формата на конус е по-лесно.
Понякога фаровете са двойни, като по този начин производителите отделят своите по-скъпи и съответно по-добре оборудвани модели. В наши дни обаче кръглата оптика се е превърнала в отличителна черта на ретро-автомобилите, въпреки че някои компании и до ден-днешен я използват за луксозни или харизматични автомобили. Например, Mini, Fiat 500, Porsche 911, Bentley, Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G-Class и спреният наскоро от производството Vollswagen Beertle. Нека обаче си спомним и друг култови машини, които имаха по 4 очи, но вече не се произвеждат.
10 култови коли с двойни фарове (ГАЛЕРИЯ):
Струва ни се, че оптиката с 4 „очи“ винаги е била отличителна черта на автомобилите от Мюнхен, но тя се появява за първи път при серийните модели на BMW едва в края на 60-не години. Скоро обаче тези фарове започват да се поставят на цялата гама на баварския производител – от 3-Series до 7-Series.
През 90-те години „тройката“ (Е36) скрива четирите кръгли фара под общо стъкло, като този подход е последван от „седмицата“ (E38) и „петицата“ (Е39). Дори и в този вид обаче баварците акцентират върху фамилните черти, като интегрират нова светодиона техника, наречена „ангелски очи“.
Снимки: Производителите