Автомобилните производител полагат всички усилия, за да може клиентите да се връщат при техните дилъри, но растящата конкуренция се оказва все по-сериозен проблем. Агенцията за изследвания и анализи публикува класация на компаниите, които се радват на най-голяма лоялност сред клиентите си.
Всъщност, класациите са две – на премиум-марките и на масовите производители. В първата лидер e Lexus, при който 48% от купувачите се връщат при марката. Следват Mercedes с 47,8%, а в тройката намира място още германски производител - BMW (45,1%).
Четвърта и пета позиция в класирането заемат Porsche и Audi с показатели 44,9% и 43,4% съответно. На дъното сред луксозните производители се оказва британската марка Jaguar – 20,7%.
При масовите производители първите три места са за японски компании, като начело е Subaru с 60,5%, който изпреварва със съвсем малко Toyota – 60,3%. Следва Honda с 58,7%), а в топ 5 влизат и два американски производителя – RAM (57,3%) и Ford (54,3%).
„Антилидер“ в класацията на J.D. Power е италианската марка Fiat с 10,4%. Интересното е, че на дъното в класирането се намират и два американски производителя – Dodge (17,8%) и Chrysler (14,1%).
“Има много фактори, които допринасят за лоялността към марката, като се започне от опита, който клиентът има при закупуването на автомобила, до начина, по който шофирането го кара да се чувства “, коментира Тайсън Джомини, вицепрезидент по анализитее в J.D. Power.
„Автомобилните производители наистина са фокусирани върху задържането на клиенти, както се вижда от плановете за плащане и стимулите, които те предлагат след избухването на пандемията COVID-19. Повечето от тях предлагат на клиентите финансова помощ в период на икономическа несигурност, което прави много за укрепване на доверието на потребителите в избраната от тях марка“, допълва Джомини.
Снимки: J.D.Power