fallback

Първият SUV на ток от Nissan – 500 км пробег и електрическо 4х4

Кросоувърът Ariya излиза на пазара в 5 различни варианта на задвижване

Компанията Nissan представи серийната версия на първия си електрически кросоувър. Моделът Ariya получава ново лого с 20 вградени светодиода, регулируема централна консола, интелектуален персонален помощник и електрическа система за задвижване на четирите колела e-4orce.

На европейския пазар Nissan Ariya ще се предлага в 5 различни версии. В зависимост от модификацията електромобилът ще бъде оборудван с батерии с капацитет 63 или 87 кВт/ч, с един или два електромотора (на предната и задната ос) и съответно с предно предаване или система 4х4. Пробегът варира от 360 до 500 км по цикъла WLTP.

Версиите с предно предаване ще разчитат на мощност 217 или 242 к.с., докато тези със системата e-4orce – на 278 или 305 к.с. Топ-модификацията Ariya e-4orce Performance получава 394 к.с., като ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди. Максималната скорост на вариантите с предно предаване е ограничена на 160 км/ч, докато на тези с 4х4 – на 200 км/ч.

Дизайнът на серийната Ariya повтаря този на концептуалния модел, който дебютира на автосалона в Токио през 2019 г. Кросоувърът запазва фаровете с 20-милиметрови мини-прожектора, както и трапецовидната решетка на радиатора. Нови обаче са броните и корпусите на външните огледала. За Ariya ще се предлагат джанти с 5 спици и размери от 19 или 20 цола.

На решетката на радиатора е поставена светеща емблема с 20 светодиода, като числото не е избрано случайно, а показва броя на годините, през които се променя логото на Nissan. Тази емблема ще се поставя и на другите модели на марката, но дебютира именно при Ariya.

Буквата „е“ в наименованието e-4orce обозначава 100-процентната електрификация на системата за задвижване четирите колела. Тази технология регулира входящата мощност и параметрите на спиране. В стандартен режим тягата се разпределя 50/50 между двата електромотора, но при необходимост тя може да бъде изцяло прехвърлена на предната или на задната ос.

В Nissan сравнят салона на Ariya с луксозна каюта в презокеански лайнер. Климатичната система е поставена под предния капак, а акумулаторната батерия е в основата на шасито. Като цяло интериорът е минималистичен стил, като отсъстват традиционните клавиши и бутони. Сензорните органи за управление са вградени в централната консола, като при докосване те вибрират.

Водачът има на разположение цветен проекционен дисплей, който е най-големият в този сегмент. На него излиза същата информация, която се появява и на екрана на приборния панел. Там има два 12,3-инчови екрана, като първият управлява основните системи на електромобила, а вторият – мултимедията, която е с вграден персонален асистент. Той се активира при произнасяне на фразите „Здравей, Nissan” или „Хей, Nissan”, като с негова помощ се получава информация за пътуването, управлява се навигацията, пуска се музика и се регулира температурата в салона.

Ariya е първият модел на Nissan, чието програмно оборудване може да се обновява от разстояние. Това става дори по време на движение, като данните се съхраняват в отделна база и когато системата потвърди, че операцията е завършена, се преминава към паметта с обновената информация.

Още снимки на първия електрически SUV на Nissan - вижте в галерията:

Електрическият кросоувър получава и нова версия на системата ProPILOT, която вече е свързана с навигацията. Тя регулира скоростта на движение, като отчита ограниченията и ситуацията на пътя и използва сензорни технологии. Така ProPILOT Park вече може да намери място за паркиране и само да вкара автомобила в него. От компанията обаче уточняват, че системата за автоматично паркиране няма да се предлага на всички пазари.

Снимки: Nissan

fallback
  • #1
    none ( преди 4 години )
    Изглежда чудесно. Браво на Нисан! 394 к.с. с 4х4, 200 км/ч и 500 км пробег си е ОК. Само да не ни изненада цената за Европа ;))). В САЩ стартовата цена е $40К.
fallback
Последни