fallback

Първият SUV на ток от Nissan – 500 км пробег и електрическо 4х4

Кросоувърът Ariya излиза на пазара в 5 различни варианта на задвижване

Компанията Nissan представи серийната версия на първия си електрически кросоувър. Моделът Ariya получава ново лого с 20 вградени светодиода, регулируема централна консола, интелектуален персонален помощник и електрическа система за задвижване на четирите колела e-4orce.

На европейския пазар Nissan Ariya ще се предлага в 5 различни версии. В зависимост от модификацията електромобилът ще бъде оборудван с батерии с капацитет 63 или 87 кВт/ч, с един или два електромотора (на предната и задната ос) и съответно с предно предаване или система 4х4. Пробегът варира от 360 до 500 км по цикъла WLTP.

Версиите с предно предаване ще разчитат на мощност 217 или 242 к.с., докато тези със системата e-4orce – на 278 или 305 к.с. Топ-модификацията Ariya e-4orce Performance получава 394 к.с., като ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди. Максималната скорост на вариантите с предно предаване е ограничена на 160 км/ч, докато на тези с 4х4 – на 200 км/ч.

Дизайнът на серийната Ariya повтаря този на концептуалния модел, който дебютира на автосалона в Токио през 2019 г. Кросоувърът запазва фаровете с 20-милиметрови мини-прожектора, както и трапецовидната решетка на радиатора. Нови обаче са броните и корпусите на външните огледала. За Ariya ще се предлагат джанти с 5 спици и размери от 19 или 20 цола.

На решетката на радиатора е поставена светеща емблема с 20 светодиода, като числото не е избрано случайно, а показва броя на годините, през които се променя логото на Nissan. Тази емблема ще се поставя и на другите модели на марката, но дебютира именно при Ariya.

Буквата „е“ в наименованието e-4orce обозначава 100-процентната електрификация на системата за задвижване четирите колела. Тази технология регулира входящата мощност и параметрите на спиране. В стандартен режим тягата се разпределя 50/50 между двата електромотора, но при необходимост тя може да бъде изцяло прехвърлена на предната или на задната ос.

В Nissan сравнят салона на Ariya с луксозна каюта в презокеански лайнер. Климатичната система е поставена под предния капак, а акумулаторната батерия е в основата на шасито. Като цяло интериорът е минималистичен стил, като отсъстват традиционните клавиши и бутони. Сензорните органи за управление са вградени в централната консола, като при докосване те вибрират.

Водачът има на разположение цветен проекционен дисплей, който е най-големият в този сегмент. На него излиза същата информация, която се появява и на екрана на приборния панел. Там има два 12,3-инчови екрана, като първият управлява основните системи на електромобила, а вторият – мултимедията, която е с вграден персонален асистент. Той се активира при произнасяне на фразите „Здравей, Nissan” или „Хей, Nissan”, като с негова помощ се получава информация за пътуването, управлява се навигацията, пуска се музика и се регулира температурата в салона.

Ariya е първият модел на Nissan, чието програмно оборудване може да се обновява от разстояние. Това става дори по време на движение, като данните се съхраняват в отделна база и когато системата потвърди, че операцията е завършена, се преминава към паметта с обновената информация.

Още снимки на първия електрически SUV на Nissan - вижте в галерията:

Електрическият кросоувър получава и нова версия на системата ProPILOT, която вече е свързана с навигацията. Тя регулира скоростта на движение, като отчита ограниченията и ситуацията на пътя и използва сензорни технологии. Така ProPILOT Park вече може да намери място за паркиране и само да вкара автомобила в него. От компанията обаче уточняват, че системата за автоматично паркиране няма да се предлага на всички пазари.

Снимки: Nissan

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    tesla Y 53k $ ... nissan 45k $ за по-голямата батерия . отделно нисана със сигурност няма да се саморазпада в движение... no more money за мъск и неговите космически хвърчила
  • #10
    Qwerty ( преди 4 години )
    браво истинска здрава японска машина, не гаражната теслъ, на която и падат волани, брони, решетки и не знам какво още в движение.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Е кой ще го купува това пред Теслата Y??? Лично аз предпочитам да си взема оригинална електрическа кола, както и оригинален телефон и оригинална дреха! Смятам че повечето хора са така.....Е гледам и алтернативите, но само ако бюджета не стига! Доколкото са последните информации американците ще пускат моделите от фабриката в Берлин на конглокентни цени!!!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Мчи той щял да се продава чак в края на другата година. Дотогава Тесла ще е продала половин милион Модел Y.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако започва от 40-45хил евро не е много по-скъпо от дизелите като за джип в класа на Тигуан и Рав4 с над 200 коня
  • #6
    #4 ( преди 4 години )
    По-скоро няма значимо ограничение това тежи 2.3 тона и е високо 166 см нормално е 5 сек до 100 с 390 коня
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    До 2,електрониката може да разпределя между два електромотора колко и на каква мощност да подава. Не е необходимо да има механична връзка.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Изглежда наистинима има ограничение в тока на батерията, защото 5,1 сек за 400 електрически к.с. е слабо. Не че на човек му трябват повече в семеен кросоувър. Но като технологично постижение е слабо.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Значи в Европа - 80 хил. лв. за кола с предно. Интересните версии ще са от 100 хил. нагоре.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Как така "...тягата се разпределя 50/50 между двата електромотора..." Да не би да има вал между тях. Или батерията не може да захрани 100/100? Мислете като пишете/превеждате.
fallback
Последни