IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla готви изненада за европейците

Компанията все пак ще предложи малък и евтин модел

Новият модел на Tesla, който ще се произвежда и продава в Европа, вероятно ще е малък хечбек. Това призна главният изпълнителен директор на американската компания Илон Мъск.


Tesla


В момента Tеsla строи голям завод в Германия, който по предварителни оцени ще произвежда до 750 000 автомобила в година. В него ще се сглобяват Model 3 и новият кросовуър Model Y, но се предвижда и нов автомобил, насочен към европейския пазар, където особено се ценят компактните машини на достъпна цена.

От Tesla вече обявиха намерение в Германия да бъде открит и първия европейския център за дизайн, който ще разработва моделите за Стария континент. Компанията вече създаде инженерно подразделение, което се казва Advanced Automation Germany.

Интересното е, че Мъск доскоро беше противник на малките електромобили, но тенденциите на пазара явно са го накарали да промени мнението си. В Европа се залага именно на компактни коли на ток, като най-популярният електромобил на континента е Renault Zoe.

В същото време Tesla не забравя и пазара в САЩ, който е напълно различен от този в Европа. Компанията на Мъск работи и над голям миниван на ток, който ще се предлага в Щатите и Китай.

Снимка: Auto.Mail

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    #14 ( преди 4 месеца )
    Може и ти да си прав обаче 30 Хил от тези 95 ги направиха през последните 2 месеца на годината така че ще разберем..
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да но продажбите на Модел 3 които наистина бяха впечатляващи в началото почват да падат докато на Зои се вдигат бавно като стар член но сигурно.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Според мен първо ще сменят поколенията на S и X защото пазара в Европа е голям в този клас и след това ще направят нещо като А3 и А-класа седан или като ID3 и Т-Рок а 10ти добре си ги измисля но за миналата година Модел 3 има 2 пъти повече продажби от Зои в Европа (95хил срещу 47)
  • #12
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Warwicksz ( преди 4 месеца )
    Германия няма никакви кадри полуграмотни турци поляци и българи.Никаки технологии не са дошли от германия в последните 75 години.
  • #11
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хахаха, къде строят завода бе умник- у ваше село или в Германия? Германците разполагат с много и добре подготвени кадри та дори в целия свят да останат три завода - бъди сигурен че единия ще е при тях
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Е кои да са лидерите Тойота дето са пъти по-големи от Нисан и джуджето Мицубиши търсят помощ от правителството да ги спаси какво остава за гаражни компании като Мазда дайхатсу субару и други шитни.Да Зое бие модел 3 в Европа смятай.На модел Ес продажбите му са на минус от две години.
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Така е бъдещето е на французите, ако държавата ги спаси от фалит. Ето Нисан и Мицубиши са на прага на фалита след като орязаха Французите. Тойота и тя реве за заеми от държавата. Всички ще фалират и ще останат само френските марки, които както каза колегата са лидери при продажбите. DS вече държи премиум сегмента. Зои задмина по продажби Тесла. Скоро целия свят ще е само с френски коли. Прав си колега, това е бъдещето.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Hendrix Edition ( преди 4 месеца )
    Място за ДВГ няма или поне за В12-В-8 и тн.При малките двг трицилиндрови и тн.Французите са лидерите.Едно е ясно бъдеще за немските тракалници с много цилиндри и голям обем няма.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ДВГ ще оцелее основно с малки хибридни модели.Е могат да останат при екзотичните марки по-големи двигатели но според мен марки като Бентли Астън и тн просто ще изчезнат нерентабилни са като инвестирани пари продажби досега бяха на обща платформа с ФВ БМВ и тн.Ама с тия електрички няма как.Дори Феррари минават на хибриди.
  • #6
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    Практически е невъзможно ДВГ да изчезне. Може дяла му в Гейропа да бъде силно редуциран заради политическа простотия, но който си мисли, че ще умре ще бъде разочарован. Напротив, очаквам в следващите 10тина години, когато тиктакащите бомби на електрификацията започнат да гърмят една след друга да има нов дебат и най-накрая и еко-престъпниците да стигнат до истински екологичните решения, които са невъзможни без ДВГ.