fallback

Нови проблеми пред сливането между FCA и PSA

Различни интереси затрудняват сделката, която трябва да стане факт през 2021 година

Никой не е очаквал, че сливането на концерните FCA и PSA, което е на стойност 50 млрд. евро, ще бъде лесно, но в последните месеци то се усложнява по най-различни причини и не е изключено дори да пропадне, предупреждават експерти, цитирани от британското издание Autocar.

Пандемията от коронавирус, подкрепата на италианското правителство за FCA и сблъсъкът между интересите на акционерите в двата концерна правят обединението още по-сложно. Властите в ЕС вече започнаха разследване на бъдещото съвместно предприятие, което ще се превърне в четвъртия по големина производител на автомобили в света.

В случая проблемът не е с общите обеми на производство, а само с тези на товарните автомобили. През 2019 г. FCA и PSA са продали над 775 000 такива превозни средства, което представлява 34% от общия пазар. А той е особено важен за големите компании, тъй като печалбата в него е сред най-големите. Затова и регулаторните органи в ЕС се притесняват, че обединението ще наруши правилата за защита на конкуренцията.

Има и други сериозни трудности, пред които двата производителя са изправени. В момента PSA се опитва да продаде доставчика на части и оборудване Faurecia, а FCA търси купувач на компанията за производство на роботи Comau, като получените средства ще бъдат изплатени като дивиденти на акционерите. Те трябва да получат 5 млрд. евро, като това е записано в договора за сливане между двата концерна.

Това обаче може да се окаже сериозна пречка, тъй като италианските власти отпуснаха 5,7 млрд. евро за подпомагане на FCA за излизане от кризата заради коронавируса. И те едва ли ще бъдат съгласни парите, идващи от джоба на италианските данъкоплатци, да отидат в джобовете на няколко души.

Изходът от създалата се ситуация е да се намерят допълнителни средства, което обаче поставя под въпрос ползите от сливането. Парите може да бъдат осигурени от продажбата на две от марките на FCA - Alfa Romeo и Maserati, които в момента носят само загуби на италиано-американския концерн. Ако се стигне до това и двата бранда си намерят добър стопанин, може да се окаже, че именно те са най-печеливши от цялата ситуация.

Снимка: Motor

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Бе, хората ти написали статия за компании, в които няма нищо германско, ти - не, та не! Дойчета така, дойчета онака!! Свикни веднъж завинаги, че автомобила в сегашният му вид е германско изобретение и млъкни!!
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Уеко си се объркал. ПСА са в друга лига спрямо японците, а настигат германците доста бързо.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Дойчетата са тези *** отвъд Рейн хаха те управляват ЕК японците са в Азия.Ох колко жалко е да си германец.Але Але Але!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Дано се обединят, така ще имат най-доброто от двата свята - добри шасита за седани и СУВ-ове от италианците, добри шасита и батерии за електрически коли от французите. Тея схеми с ЕК определен им ги спретват дойчетата, които се *** при мисълта, че някой може да им вземе пазарите, които и без това се самоизяждат...
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Добре е да се обединят. Така автмобилния талаш ще е на едно място.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Стара информация. След нея Карлос Таварес опроверга всичките слухове.
fallback
Последни