IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lotus Evija се оказа по-бърз от Bugatti Chiron и Koenigsegg Regera

Британският електрически хиперавтомобил укорява до 300 км/ч само за 9 секунди

Главният тест пилот на британската марка Lotus - Гавин Кършоу, разказа пред онлайн изданиетона Top Gear за изумителната динамика на ускорението, която има електрическият автомобил Evija. Тиражът на хиперколата ще е само 130 автомобила, а цената - 1,7 милиона паунда (1,89 млн. евро).


Lotus Evija
 

По думите на Кършоу автомобилът ускорява отт 0 до 300 км/ч само за 9 секунди. Например, на стандартния Bugatti Chiron с мощност 1500 конски сили това упражнение му отнема 13,6 секунди. Британският модел също така е със 1,9 секунди по-бърз и от хибридния Koenigsegg Regera, който развива 1510 коня.

При това Lotus не планира хиперавтомобилът да ускорява до 97 км/ч (60 мили в час) за по-малко от 2 секунди, захвърляйки в канавката законите на физиката. Кършоу отбелязва, че Evija конфигуриран по такъв начин, че да разработи границата на възможностите в други режими. Така например, ускорението от 100 до 200 км/ч отнема едва 3 секунди. Максималната скорост на модела е 320 км/ч.

Още снимки на модела - в галерията:

Evija бе анонсиран миналото лято. Той е разработен съвместно с Williams Advanced Engineering, компания, доставяща компоненти за болидите от Формула Е. На всяко колело е инсталиран електромотор с мощност 500 конски сили с компактен планетарен редуктор. Общо моделът развива 2000 конски сили и 1700 Нм максимален въртящ момент.

Литиево-йонната батерия с капацитет 70 кВт/ч се намира зад водача - там, където при автомобилите със средно разположен двигател се намира самият мотор. В режим на екологично шофиране (предвидено е също City/Tour/ Sport/Track), хиперавтомобилът може да измине 400 километра.

 

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Йордан ( преди 2 години )
    До 3!И ще ми отговориш ли къде ще е това ? Имам предвид къде като се достигне 320 , чак тогава ще почне да го дърпа. На повечето писти, да не кажа всички по голяма скорост от 350 не се достига. И дори Бугатито да я достигне на дадена права... лотуса при преднината му в ускорението, отдавна ще е на следващата
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Niki ( преди 3 години )
    Lotus не е ли на Волво
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Някой ( преди 3 години )
    В заглавието сте написали че е по-бърз от Chiron и Regera. До колкото прочетох само ускорението е по добро. Стигне ли тези 320 км/ч Regera-та и Chiron-a ще го настигнат като все едно се съзтезават с кола от 1990
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Това е ( преди 3 години )
    Друго измерение !
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    shvaben ( преди 3 години )
    Нормално е един електромобил да е по-добър от един тракалник с ДВГ. Това, че досега развитието на батериите (които са ключов компонент) е било нарочно ограничавано най-вероятно в бъдеще ще бъде преодоляно.