IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и Honda утрояват заплатите напук на Доналд Тръмп

Японските компании предпочитат да плащат "американски" заплати в Мексико, отколкото да местят заводи в САЩ

Множество японски производители на автомобили и авточасти, включително гигантите Toyota и Honda, обявяват намерение да удвоят и дори утроят заплатите на своите работници в Мексико, за да избегнат въведените от Доналд Тръмп протекционистични мерки, съобщава Nikkei Asian Review.
  
  
Toyota, завод, Мексико, Тихуана

Заводът на Тoyota в Тихуана, Мексико. В последните години компанията премести голяма част от производството си за американския пазар, включително и на най-доходните пикапи, южно от границата


За да окуражи създаването на нови работни места в САЩ, президентът Тръмп предоговори Северноамериканското търговско споразумение така, че то вече изисква поне 40% от използваните в автомобила компоненти да са произведени от работници с почасова заплата над 16 долара, за да бъде той освободен от мита. Целта на това бе да подтикне автопроизводителите да закрият заводите си от Мексико, където надниците са чувствително по-ниски, в САЩ.

Практиката обаче показва, че поне японските производители са по-склонни да плащат високи заплати в Мексико, или даже да плащат мита, но не и да местят заводите си, което в сегашната икономическа среда би им струвало много по-скъпо.

Keihin, един от поддоставчиците на Honda, вече вдигна заплатите на работниците си в Мексико от средно 5 долара на час до 16 долара. По същия начин постъпи и друг производител на компоненти, Piolax, като неговият президент Юкихико Шимазу потвърди, че компанията ще се постарае да компенсира това със засилена роботизация на производството.
  
   
Доналд Тръмп, Мери Бера

Мерките на Доналд Тръмп по-скоро ще дадат обратен ефект върху работните места в щатската автоиндустрия, твърдят анализаторите на Nikkei
   
  
Гигантът Toyota, който построи модерен нов завод в Мексико през 2015, тръгва по същия път. Компанията не е склонна да се откаже от инвестицията си - "Не желаем да бъдем подкарвани насам-натам от политика, за която не знаем колко дълго ще съществува изобщо", коментира висш мениджър от компанията пред Nikkei.

Според прогноза на щатския Център за автомобилни проучвания (CAR), в крайна сметка цената за мерките на Тръмп ще бъде платена от американските потребители, просто защото производителите ще прехвърлят по-високите си разходи директно към клиентите. CAR очаква в резултат цената на новите автомобили в САЩ да се повиши с между 470 и 2200 долара. Всъщност протекционистичната политика на президента не просто няма да създаде нови работни места в Съединените щати, а може да заличи между 70 000 и 360 000 от съществуващите, твърди изследователската организация.

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    най-лошото е, че клоунът тръмп ще ни се стори чудесен, ако изберат сенилния байдън и неговите кукловоди, дето искат да налагат нов световен ред
  • #2
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Отново безпочвено плюене по Тръмп.Демократите искат по-достоен живот за хората. Ето на, заради Тръмп заплатите в Мексико се качват.Републиканците искат да идват по-малко мексиканци нелегално в САЩ. Ето на, заради Тръмп заплатите в Мексико се качват и това ще задържи повече хора там. Служителите на заводите ще ползват услуги като фризьори, ресторанти и т.н. което ще вдигне доходите и за други професии и сектори на икономиката и няма да им се налага да ходят нелегално в САЩ. Защо плюете?
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мексиканец да си в наши дни :D Дето викаше Хамънд, събуждаш се рязко разтреперан, после се сещаш, че си мексиканец, и успокоен пак си лягаш