Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как Тръмп спечели търговската война... в полза на германците

Най-голяма облага от понижените мита с Китай ще имат BMW и Daimler

Как Тръмп спечели търговската война... в полза на германците

"Много продуктивни разговори с Китай!", писа американският президент Доналд Тръмп в Twitter, след като договори китайците да намалят вносните мита за произведени в САЩ автомобили. Тези мита бяха 25% доскоро, Пекин ги увеличи до 40% в резултат на започнатата от Тръмп търговска война, а сега ще ги намали до 15%.

Как Тръмп спечели търговската война... в полза на германците
Благодарение на завода си в Спартанбърг, Южна Каролина, BMW е най-големият износител на автомобили от САЩ

Само че този успех на президента не е в услуга на щатските автомобилни производители, а на германските, коментира Джилиън Тет в The Financial Times. Повечето американски автомобилни компании, като се започне с Ford и се приключи с Tesla, имат или вече строят собствени заводи в Китай. Над две трети от 270-те хиляди автомобила, които миналата година САЩ са изнесли в най-многолюдната държава в света, всъщност са произведени на американска земя от германските гиганти. Най-големият износител на автомобили от САЩ изобщо е BMW, благодарение на завода си в Южна Каролина. На второ място е Daimler чрез завода в Алабама.

Така че големите печеливши от споразумението с Пекин са трите германски гиганта, чиито шефове Харалд Крюгер, Дитер Цетше и Херберт Дийс бяха предупредили Белия дом, че може да преместят американските си заводи в Китай, ако се запазят 40-процентовите мита.

Как Тръмп спечели търговската война... в полза на германците
Шефовете на германските автомобилни гиганти бяха част от делегацията на Меркел при посещението й в Белия дом. Вляво: главният изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер

Междувременно ефектите от търговската война на Тръмп нанасят сериозни щети на местните производители General Motors и Ford. Те предупредиха, че въведените по-високи мита за стомана и алуминий ще увеличат разходите на щатските им заводи с около 1 милиард долара догодина.

Това само за пореден път доказва, че в днешната епоха на глобализирана търговия и безкрайно сложни международни доставки всяка търговска война би имала непредвидими последствия, коментира Тет.

 

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    на Факт!-тическия .. ( преди 3 месеца )
    вече му идва доста нанагорно от системната злоупотреба с рено! И трагикомичните последствия не закъсняват.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    факт ( преди 3 месеца )
    Вижте сега аз съм се изказал нека да почнат да внасят коли от Чайна и да плащат повишените мита на границата плюс транспорт.Да не говори американеца дето му се вее американското знаме на къщата дали ще предпочете китайско БМВ на баснословна цена или американски Кадилак като знае че с второто храни няколко други американеца.Да видим!Нека се прееват немците ще е наслада за окото.Между другото ТиссенКруп почнаха да дават фира със стоманата.Така Тръмп "помага" на Германия другаре!
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до Факт! ( преди 3 месеца )
    Доше,нито от автомобили разбираш,нито от икономика! Но си цар да разсмиваш форума.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Факт, ти прочете ли статията? Ти да не си Дошо с едната гънка, който чете едно а разбира обратното? А бе Дошка, кажи че си ти, да не се мъчат хората да ти обясняват. То това е мисия невъзможна.
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    факт ( преди 3 месеца )
    Голям грамаж имаш само дето големият ти грамаж не стига да прецени колко ще струва на немците да си закарат колите от Чайна в Сащ и колко ще им струват митата на границата.Много си умен УНСС си личи!
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До Факт! ( преди 3 месеца )
    Какво да ти обеснявам бе човек. Аз напълно ясно съм ти обяснил, но ти разбираш някакви други неща. Просто явно нямаш грамаж в главата, за да разбереш какво съм ти писал. Отказвам се, но ти препоръчвам ако си намериш преводач, демек човек с над 50 АЙ КЮ да ти преведе какво съм ти написал, пък тогава дано разбереш.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Даааа, форумния Ганьо разбира повече от анализатор на The Financial Times.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    факт ( преди 3 месеца )
    Ти пишеш глупости.Една част от продажбата може и да отива за германия но не както ако заводите бяха в Германия.Иначе никой нямаше да иска офсети както е с продажбата на изтребители като с Грипен примерно.Тоя един милярд ще го плащат немците щот "много печелили" според теб нали зявода си е техен.Ако искат да внасят от Китай и колите им така ще се обмитяват че ще станат непродаваеми.Мноу прозд народец!
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    факт ( преди 3 месеца )
    Сега прочетох за глупостта че БМВ щели да местят заводи в Чайна.Обаче на всеки разбиращ поне малко му е ясно че със санкциите Китай обеднява и се срива пазарът им сиреч по-малко хора ще купуват коли особено скъпите немски возила.Всяка инвестиция в завод на място с понижаващи се продажби ще е катастрофално за инвеститора така че едва ли БМВ или който и да е ще инвестира там освен ако не са самоубиици.Основният пазар за луксозни коли е Сащ трябва да си луд да си махнеш заводите от там!
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Много просто как. Печалбите от продажбите на германски коли отиват за Германците, работните места така или иначе са си в САЩ, германските заводи там не са от вчера там. Дефакто Тръмп направи автогол на Американците, понеже сложи акциз на китайския алуминий, поради което американските заводи ще купуват по-скъп алуминий а не евтиния китайски с което както е написал анализатора ще увеличат разходите си с 1 милиард. И друг път като не разбираш от икономика, не пиши тъпотии.