IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият флагман на Audi ще е готов през 2024 г.

Моделът ще се казва A9 E-tron и ще се конкурира с Mercedes-Benz EQS

Германският производител Audi е започнал разработка на нов електрически луксозен модел, който трябва да изкачи компанията на водещо място в сегмента. Електромобилът ще се казва A9 E-tron и ще излезе на пазара през 2024 г., твърди британското издание Autocar.


Audi e-tron


Бъдещият модел е описан като „високоефективен електрически модел“, който представлява продължение на концептуалния Aicon, представен на автосалона във Франкфурт през 2017 г. Той ще трябва да се конкурира с Mercedes-Benz EQS и Jaguar XJ, чието излизане на пазара също тепърва предстои. Audi A9 E-tron ще получи нов тип електическо задвижване със система за автономно шофиране, като и 5G-функции за свързване с възможност за обновяване от разстояние.

Според информациите, бъдещият електрически флагман на марката е в начален стадий на разработка, който е поверен на новосъздадената вътрешна работна група, наречена Artemis. Очаква се той да бъде луксозен седан или лифтбек, който като външни размери да повтаря Audi A7, но пространството в салона да бъде като на Audi A8.

Идеята на компанията от Инголщад е A9 E-tron да се разположи най-високо в гамата от общо 75 електромобила и 60 плъг-ин хибрида, който концернът Volkswagen Group планира да предложи на световните пазари до 2029 г. Те ще се предлагат под марките Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda и Volkswagen, като са част от мащабния план за електрификация, в който групата ще вложи 60 млрд. евро. до 2029 г.

От тази сума 12 млрд. евро ще бъдат инвестирани именно в новите модели на Audi – 20 електромобила и 10 плъг-ин хибрида. Разработката на част от тях са поверени на групата Artemis, която беше създадена по нареждане на новия главен изпълнителен директор на компанията Маркус Дюйсман. Той си е поставил за цел да възвърне репутацията на Audi като лидер в техническите разработки на Volkswagen Group. В Artemis са включени инженери и софтуерни експерти, чиято задача е създаване на технологии за електромобили и автономно шофиране.

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Чудя се какво ли ще са сложили под предния капак пред предните гуми, че пак да не може да завива.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ти не можеш да напишеш името на Родината си правилно, па акъл тръгнал да ръси! Оди се гръмни!
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще изкарат немците ел.коли, ама няма да е като пасата от 1995 дето 99% с немски части беше. Колите им няма да са конглокентни на американеца и на напиращите китайски. Ще се купуват естествено от милеещите за родното немци и до там....
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И как ще я прескочат с по-скъпи коли с по-малък пробег.Ама те балъци винаги се намират да бачкат повече за по-малко например.В българия е пълно с увредени германофили.
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Германците не са рекли, не са прескочили Тесла, като малка бара! Това Ауди изглежда доста сериозно!
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Първия електромобил на Тойота с никел метал-хидридни батерии излезе през 96-та, не ги мисли тях - те си имат джойнт-венчър с Панасоник и сами си правят батериите. Дай да видим какво ще правят лоените мозъци, дето нямат идея що е това модерна батерия и ще трябва да купуват (разбирай пълнят джобовете) от азиатците?
  • #4
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Горките немци тоооооолко са назад с елктрическото задвижване! Чипове не произвеждат, дисплеи непроизвеждат, батерии не произвеждат! Какви ел. коли ще правиш ти като не маш батерии бе:)))))
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тя и тесла не ги произвежда масово още, така че спокойно. Аиди имат Е-трон, Порше имат Тайкан, освен това те не искат да се отказват от конвенционалните си разработки от раз, там са вложени милиарди. Проблемът на европейците е, че нямат производство на батерии и ще зависят от външни доставчици.
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Всичко все още е в бъдеще време. Имат много да наваксват германците. Докато започнат да произвеждат масово ел. коли току-виж останали само корпоративните им клиенти ;)))
  • #1
    7 rate up comment 8 rate down comment
    край ( преди 4 години )
    До тук добре - рисунка имат и име му измислили.Даже ще се конглокира с Ягуар.За Тесла не смеят да помислят да конглокират в близките 5г.Бъдещето не е на тежки луксозни ел. коли.Ел. колите ще са скромни и сравнително спартански.