IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Maserati извади 621 коня от новия си 3,0-литров мотор

Двигателят с технологии от Формула 1 ще дебютира при суперколата MC20 през септември

Италианският производител Maserati представи двигателя, с който ще бъде оборудвана новата суперкола на марката MC20. Премиерата на автомобила е през септември, но от компанията разкри подробности за мотора.


Maserati V6


Агрегатът е разработен от специалистите в лабораторията за иновации на Maserati и ще се сглобява в завода на марката в Модена, който в момента се модернизира, за да може в него да започне производството и на бъдещата MC20. Двигателят има работен обем от 3,0 литра, като предлага впечатляващи технически характеристики.

Основната от тях е мощността – цели 621 к.с., които са достъпни при 7500 об/мин. Това означава мощност от близо 210 к.с. на литър обем. Максималният въртящ момент е 730 Нм при 3000 об/мин. Моторът с 6 цилиндъра и две турбини разполага със сух картер (класическо решение при спортните коли), а степента на сгъстяване е 11:1.


Maserati V6


Агрегатът на Maserati е оборудван с иновативната предкамерна система за възпламеняване  с двойни свещи. Тази технология е получена от Формула 1 и сега е достъпна за първи път на двигател, предназначен за „пътнически“ автомобил.
Иновативната технология има три основни характеристики:
- предкамера, където се случва предварителното възпламеняване на горивната смес
- странични свещи: те действат подпомагащо, за да гарантират постоянно възпламеняване и тогава, когато двигателят работи в режим, неизискващ включването на предкамерата
- двойна система за впръскване - директна и индиректна. Свързана към бензинопровода при налягане 350 бара, системата понижава шума и емисиите при ниски обороти, оптимизирайки разхода на гориво.

Снимки: Maserati

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Защо акциите са им надолу бе професоре?
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами ето ти го Италианското автомобилостроене: - лидер в мини сегмента - лидер във ВАН сегмента - където в момента с Пежо ги разследват за монопол. Това е един от най-печелившите сегменти в автомобилостроенето, маржове над 10% - един от най-големите производители на ТИР-ове в света - Ивеко - лидер на пикъп и хеви дюти сегмента в САЩ - солидни позиции в Турция, Южна Америка По отношение на моторите - най-добрите V8, V12 идват от Италия. Най-добрите спортни шасита идват от Италия (Далара).. ...
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като попрочетох, май на газ няма да стане :) След като Пежо-Опел-Ситроен-Фиат ФВ-Шкода-Сеат са две компании реално, какво да говорим за пазара в Европа? Ми той се диктува от двама Директори, реално!
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Факт е че Фиат исостанаха в надпреварата напоследък заради лош мениджмънт и ненадеждни коли. Маркионе изигра добра бизнес игра да спаси положението, но не създаде стабилни и печеливши модели в повечето сегменти (освен 500) които да подържат рентабилност. Даже Алфа Ромео не можа да се издигне с новите модели, а за Ланчия направо тъжно ми става. Корейците се справиха много по добре на (чуждия) Европейския пазар. Дано сега с новия Алианс с PSA да наваксат
  • #9
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Какво италиански автомибилостроене сънуваш? Да не живееш в паралелен свят я се огледай колко италиански кло ще висиш около теб произведени последните 10 години?
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ей явно тая велика марка фиат просперира. Отказала се от европа, защото не може да задоволи търсенето в САЩ :) Като и видиш как върви цената на акциите последните 2 години и всичко става ясно.
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Така, и пак се връщаме на изначалния аргумент, че това, че една кола не се продава, не означава че е лоша (Фаетон, Сироко). Въпрос на маркетинг и позициониране. Очевидно е, че Фиат нямат Autobild или *** Motor Sport под крилото си. Както и сума-ти Youtube канали. Много е важно това при колите, много. Самите автори на този сайт го знаят.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    никой не се отказва от печеливш бизнес просто така заради нищото. Фиат не са се отказали, а ги отказа конглокеницията, според мен техния дял беше завзет от корейците. Файтон и Широко на ФВ са нишови автомобили, пазара показа, че те нямат място зад тази марка и бяха спрени. Същата е логиката и с Фиат - пазара ги отказа от много модели, защото не им носят печалба, това скоро ще включи и малките им модели, които са емблемачни за тях. Гениалния ход на Маркионе беше да купи Крайслер и това спаси Фиат
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами отказаха се заради Америки-те. В момента оборотите и парите са от там. Бизнес решения... По твоята логика Фолксваген се отказаха от Фаетон, щото е скапана кола, или от Сироко? И двете са прекрасни коли, просто не им е това бизнесът...
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не ме вълнуват супер колите, които гледам само на снимки. Какво значи отказали са се? Все едно Фиат доброволно са решили да не си продават "страхотните" коли защото са над тези неща? Просто произвеждаха дълги години скапани коли без иновации и това е резултата.