Откакто автомобилът става популярно средство за транспорт, малките по обем двигатели винаги предизвикват възхищение. Не колкото огромните, разбира се, но и те си имат своите почитатели. Не всички коли в този списък, съставен от Autocar, използват малки двигатели само поради икономия, някои от тях поставят мощността над пестеливостта.
Автомобилите с най-малки двигатели (ГАЛЕРИЯ):
BMW Isetta – 245 кубика
Трудно е да си го представим сега, но в средата на 50-те години BMW е в криза, така че Isetta с неговите 245 кубика се превръща в необходимата финансова инжекция. Това е дребен автомобил (дълъг само 2250 мм) с малък двигател, чиято поява съвпада с началото на Суецката криза, която предизвиква огромен скок в цената на горивото. Икономичните модели като Isetta внезапно стават търсени и дори модерни.
Едноцилиндровият двигател е монтиран зад кабината и пред едното задно колело, макар че по-ранните модификации използват друго разположение. По-късно се появява моделът 300 с 298-кубиков двигател и мощност 13 коня, но той губи конкуренцията от Mini, който идва през 1959 г., за да предложи икономия, пространство и по-голям комфорт срещу не толкова много пари.
Трудно е да си го представим сега, но в средата на 50-те години BMW е в криза, така че Isetta с неговите 245 кубика се превръща в необходимата финансова инжекция. Това е дребен автомобил (дълъг само 2250 мм) с малък двигател, чиято поява съвпада с началото на Суецката криза, която предизвиква огромен скок в цената на горивото. Икономичните модели като Isetta внезапно стават търсени и дори модерни.
Едноцилиндровият двигател е монтиран зад кабината и пред едното задно колело, макар че по-ранните модификации използват друго разположение. По-късно се появява моделът 300 с 298-кубиков двигател и мощност 13 коня, но той губи конкуренцията от Mini, който идва през 1959 г., за да предложи икономия, пространство и по-голям комфорт срещу не толкова много пари.
Снимки: Autocar