Откакто автомобилът става популярно средство за транспорт, малките по обем двигатели винаги предизвикват възхищение. Не колкото огромните, разбира се, но и те си имат своите почитатели. Не всички коли в този списък, съставен от Autocar, използват малки двигатели само поради икономия, някои от тях поставят мощността над пестеливостта.
Автомобилите с най-малки двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Citroеn 2CV - 375 кубика
Замислен преди Втората световна война, Citroеn 2CV дебютира през 1948 г. и веднага става хит сред французите. Повече време отнема на компанията да започне продажбите на други пазари, тъй като двуцилиндровият двигател с обем 375 кубика и мощност 9 к.с. едва върши работа. Когато това включва возенето на четирима души, нещата стават още по-сложни, докато през 1954 г. не се появява по-големият двигател с обем 425 кубика и мощност 12 коня.
Макар и немощен, малкият двигател е умен в своята простота. Въздушното охлаждане намалява разходите по поддръжката и двигателят е достатъчно лек, за да бъде вдигнат само от 1 човек, ако се нуждае от сериозен ремонт. Има случаи, в които пълната му замяна отнема само 10 минути по време на състезания.
Замислен преди Втората световна война, Citroеn 2CV дебютира през 1948 г. и веднага става хит сред французите. Повече време отнема на компанията да започне продажбите на други пазари, тъй като двуцилиндровият двигател с обем 375 кубика и мощност 9 к.с. едва върши работа. Когато това включва возенето на четирима души, нещата стават още по-сложни, докато през 1954 г. не се появява по-големият двигател с обем 425 кубика и мощност 12 коня.
Макар и немощен, малкият двигател е умен в своята простота. Въздушното охлаждане намалява разходите по поддръжката и двигателят е достатъчно лек, за да бъде вдигнат само от 1 човек, ако се нуждае от сериозен ремонт. Има случаи, в които пълната му замяна отнема само 10 минути по време на състезания.
Снимки: Autocar