IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Cupra Ateca: тестваме най-новата марка в Европа

Тази машина е стряскащо скъпа на фона на обикновената Ateca - но и доста евтина като за кросоувър с 300 коня

Появата на нова автомобилна марка е рядко събитие. Поява на нова марка в премиум-сегмента - още повече.

Разбира се, Cupra не е точно непознато име. Дълги години това ателие добавяше мускули на най-спортните версии на Seat, и създаде някои наистина паметни машини.
 
 
 

  
  
Но сега испанците - или по-скоро германците - отделят това име като нов бранд. И са избрали да го направят не с обичайния горещ хечбек, а с кросоувър. Запознайте се с новата Cupra Ateca.

Разликите с простосмъртния модел на Seat се виждат отдалеч. Дизайнът е далеч по-агресивен, с остри ръбове и нови аеродинамични елементи. Ще го разпознаете още по 19-цоловите джанти и четирите ауспуха, издаващи доста характерен звук.


Cupra Ateca тест драйв

Интериорът също е доста пипнат, с мека алкантара върху спортните седалки и вътрешната страна на вратите. Аналоговите уреди по таблото вървят в комплект със спортен волан с изрязана долна част. Изобилните елементи от карбон също се стараят да подчертаят спортния характер.
Но истински значимата разлика с обикновения Seat Ateca е под капака.


Cupra Ateca тест драйв

Там дебне двулитров бензинов турбомотор с 300 конски сили максимална мощност.

Компания му правят 7-степенен автоматик с двоен съединител и система за задвижване на четирите колела.
С нея Cupra Ateca тежи над тон и половина, но този мотор компенсира напълно. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема нищо и никаквите 5.2 секунди.
Автоматикът действа адекватно и бързо се ориентира кога ви трябва повечко въртящ момент - за изпреварване например.


Cupra Ateca тест драйв

Максималната тяга от 400 Нютонметра идва още при 2000 оборота в минута. В същото време разходът си остава умерен. В нашия случай - съвсем малко над 10 литра на 100 км, като в три четвърти от времето колата беше в режим Sport.

Ако не бързате чак толкова много, можете да изберете и режим Cupra, в който кросоувърът е по-стабилен на пътя. За това помагат регулируемите амортисьори и ниският център на тежестта.


Cupra Ateca тест драйв

Друго ценно качество на Cupra Ateca e, че лесно се превръща и в семеен автомобил. Просто избирате стандартен режим. Окачването може да бъде и доста меко. В такава спокойна фаза и разходът може да падне до под 7 литра на сто. Макар че да не настъпвате тази кола изисква доста корава воля.


Cupra Ateca тест драйв

На задния ред седалки има достатъчно място за двама възрастни - всеки с по един персоналeн USB порт, за да поддържа жизненоважната връзка с Facebook и Instagram.
Багажникът също е доста голям - 485 литра, така че няма да има нужда от лишения, когато отивате на дълга ваканция.


Cupra Ateca тест драйв


Все пак има и едно голямо "но". Cupra Ateca се отличава от Seat Ateca и по цената си. Тя започва от 83 000 лева, но след някои дребни допълнителни удобства лесно ще прескочи 90-те хилядарки. Което изглежда доста за един новобранец. Но пък ако го сравним с другите кросоувъри с подобна мощност, може да се окаже и доста изгодна сделка.


Още снимки на Cupra Ateca вижте в галерията:

 

 

 

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    екстра си е колата.. плюещите ако може по-конкретно? съмнителен интериор? по-голяма глупост не бях чел.. Сеат отдавна правят 280/290/300 коня на леон и не е като да нямат идея за средно бърза кола. Не съм чел никъде критика (сериозна) за тях. Новата Атека ще е супер като за сув в този сегмент около 300 коня. Вероятно за тази цена освен двигателя, ще има и други ъпгрейди към по-луксозно.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Пантон ( преди 4 месеца )
    Тя понеже Купра се прави иначе от Пагани...
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антон ( преди 4 месеца )
    Купра друг път. Жив сеат/фолксваген
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какво да му гледам на "офишъл" бе? Че там са снимали кола с бронзови джанти, вместо с черни? :D разбирачи...
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    колите са си готини само дето всички сте мизерни и изостанали само за каруци с магарета ставате и да събаряте паметници на последък
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 5 месеца )
    Така е, така е. Спокойно.
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Ами умния ( преди 5 месеца )
    Ами умния влез на официалният сайт купра офишал и пак пиши глупости а!!!
  • #8
    9 rate up comment 6 rate down comment
    до 1, 3, 7 ( преди 5 месеца )
    Абе вие у ред ли сте? Това е Cupra Ateca, няма друга. Купра освен нея са показали няколко концепта, които още не се правят. И логото отпред е на Купра, и на волана е на Купра, и отстрани за ептен умствено затруднените с големи бели букви пише Cupra Ateca. Баси дървените философи...
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 5 месеца )
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ВАГ ( преди 5 месеца )
    В рамките на този проект(Купра) в рамките на този концерн(ВАГ) дори със по агресивна визия ,добри материали и мощни двигатели няма какво много да се направи !Дори да мине над Фолксваген ,Купра е ограничена там има Ауди а никой не би позволил те да се конглокират.А виж като производител на електро спортно ориентирани (като мощност) автомобили и сувове туккк може и добре да се получи.