Появата на нова автомобилна марка е рядко събитие. Поява на нова марка в премиум-сегмента - още повече.
Разбира се, Cupra не е точно непознато име. Дълги години това ателие добавяше мускули на най-спортните версии на Seat, и създаде някои наистина паметни машини.
Но сега испанците - или по-скоро германците - отделят това име като нов бранд. И са избрали да го направят не с обичайния горещ хечбек, а с кросоувър. Запознайте се с новата Cupra Ateca.
Разликите с простосмъртния модел на Seat се виждат отдалеч. Дизайнът е далеч по-агресивен, с остри ръбове и нови аеродинамични елементи. Ще го разпознаете още по 19-цоловите джанти и четирите ауспуха, издаващи доста характерен звук.
Интериорът също е доста пипнат, с мека алкантара върху спортните седалки и вътрешната страна на вратите. Аналоговите уреди по таблото вървят в комплект със спортен волан с изрязана долна част. Изобилните елементи от карбон също се стараят да подчертаят спортния характер.
Но истински значимата разлика с обикновения Seat Ateca е под капака.
Там дебне двулитров бензинов турбомотор с 300 конски сили максимална мощност.
Компания му правят 7-степенен автоматик с двоен съединител и система за задвижване на четирите колела.
С нея Cupra Ateca тежи над тон и половина, но този мотор компенсира напълно. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема нищо и никаквите 5.2 секунди.
Автоматикът действа адекватно и бързо се ориентира кога ви трябва повечко въртящ момент - за изпреварване например.
Максималната тяга от 400 Нютонметра идва още при 2000 оборота в минута. В същото време разходът си остава умерен. В нашия случай - съвсем малко над 10 литра на 100 км, като в три четвърти от времето колата беше в режим Sport.
Ако не бързате чак толкова много, можете да изберете и режим Cupra, в който кросоувърът е по-стабилен на пътя. За това помагат регулируемите амортисьори и ниският център на тежестта.
Друго ценно качество на Cupra Ateca e, че лесно се превръща и в семеен автомобил. Просто избирате стандартен режим. Окачването може да бъде и доста меко. В такава спокойна фаза и разходът може да падне до под 7 литра на сто. Макар че да не настъпвате тази кола изисква доста корава воля.
На задния ред седалки има достатъчно място за двама възрастни - всеки с по един персоналeн USB порт, за да поддържа жизненоважната връзка с Facebook и Instagram.
Багажникът също е доста голям - 485 литра, така че няма да има нужда от лишения, когато отивате на дълга ваканция.
Все пак има и едно голямо "но". Cupra Ateca се отличава от Seat Ateca и по цената си. Тя започва от 83 000 лева, но след някои дребни допълнителни удобства лесно ще прескочи 90-те хилядарки. Което изглежда доста за един новобранец. Но пък ако го сравним с другите кросоувъри с подобна мощност, може да се окаже и доста изгодна сделка.
Още снимки на Cupra Ateca вижте в галерията: