fallback

15-те най-велики коли на Mazda в историята

От луксозния и рядък Eunos Cosmo до сензационния победител в "Льо Ман"

През юни 1920 в японския град Хирошима е регистрирана компанията Toyo Cork Kogyo, която отначало произвежда синтетичен корк, после инструменти и компоненти за машиностроенето. Голямата депресия я докарва до фалит и оздравителният план включва преминаването към производство на превозни средства - отначало моторизирани рикши, а после и автомобили. Така се ражда Mazda, наречена в чест на зороастрийското божество на светлината Ахура Мазда (а и защото името звучи сходно с фамилията на основателя Джуджиро Мацуда).       Eunos Cosmo - един от най-редките и най-интересни модели на Mazda. При първите тестове европейски журналисти обявяват, че качеството на возене е като в Rolls-Royce

Столетие по-късно тази относително малка японска компания си остава един от най-смелите и оригинални играчи в световната автомобилна индустрия, склонен винаги да прави нещата по свой собствен начин, без да се съобразява с общото мнение. В чест на юбилея нека си припомним и 10 от най-забележителните модели, излизали от Хирошима.

15-те най-важни модела в историята на Mazda (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-оригиналната не само японска автомобилна компания. Сега всичко е много еднообразно и комерсиално. Хубава или лоша, ако и другите компании бяха по-смели като Мазда и правеха нещата по свой собствен начин, без да се съобразява с общото мнение, за нас всички щеше да е по-добре.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Мазда - започнала като производител на фалшив корк и станала производител на фалшиви коли. Това е традицията!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Не съм към никоя "фенгрупа". Само крайно необразован и глупав човек може да е сляп фен. Но не си прав. Има оригинални и добри коли (Порше, Ферари, някои модели на Алфа, СааБ и много др.), а има и оригинални и калпави коли (Мазда е сред тях, макар че повечето им модели са масови и калпави).
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Има хора, които искат "добри" коли. Те са масовият консуматор. Има други хора: има такива, които искат "оригинални", има "мощни", има "спортни" и има скъпи. Ти като масов консуматор (без да те обиждам и не знаейки към немската, японската или друга фенгрупа си), би те задоволило нещо като ФВ или Тойота.Масова, добра кола за масови консуматори. Но има и други мнения. И там компании като Мазда, Алфа Ромео, Олдсмобил, Порш и други са наистина велики. Било то и недобри коли
  • #6
    за ( преди 4 години )
    Едно е ясно - пред всеки модел на Мазда 3 във времето,голф е изглеждал като консервна кутия..
  • #5
    Хммм.. ( преди 4 години )
    "...японски производител не бе печелил най-прочутото автомобилно състезание в света (и само още един го е правил след това, Toyota през 2018)."... Само да попитам автора - Кой печели състезанието 2019 година???
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Мазда Xedos 6 с V6 мотора.90-те години този автомобил беше изпреварил времето си.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    "велики коли" и Мазда - това ми звучи като да речем: дървено желязо! Оксиморон се нарича!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    звучиш като огорчен бивш - или настоящ? - собственик :) За пръв път чувам, че 626 е значим модел. За повечето хора и той, и близнакът му Форд Телстар са скучни, неестетични коли от 80-те, благополучно забравени
  • #1
    асдфгйк ( преди 4 години )
    Къде е 626 GC? Далеч по-значим модел за утвърждаването на Мазда като напредничава и иновативна марка от обикновените 323-ки с по 1,3 двигатели миксер. 626 GC има толкова екстри и еволюции за времето си има 2.0 102/120 коня двигатели, пълни ел. пакети и екстри, липсващи в много коли от онова време.
fallback
Последни