Eдва ли има друга толкова благоприятна епоха за суперколите от 90-те години. Много фактори се обединиха, за да доведат до истински бум на свръхспортните автомобили.
Чешката Tatra MTX - високо оценена от критиката, но преследвана от лош късмет
Първо, краят на Студената война отвори много граници и създаде нови клиенти сред новоизпечените милионери от Източния блок и Китай. Второ, технологичният напредък и конкуренцията от 80-те започнаха да дават плод. И трето, заради особените правила на различните GT серии повечето компании бяха принудени да създават и "цивилни" версии на състезателните си машини. В крайна сметка много от суперколите на 90-те се провалиха с гръм и трясък и днес сме позабравили дори имената на производителите им. Но дори само един бърз поглед към тях показва, че си струва да си ги припомним.
20 забравени суперколи от 90-те години (ГАЛЕРИЯ):
Panoz е американски производител на спортни автомобили, основан от Дан Панос през 1989, а понастоящем управляван от сина му Дон. Моделът Esperante GTR-1 се роди от нуждата да се хомологизира състезателният GTR за Льо Ман сериите. Цивилната версия струваше 1 милион долара. Скоро след това фирмата направи още един любопитен автомобил - AIV Roadster, задвижван от V8 на Ford.