Група ентусиасти, наричащи себе си Les Amis de Delage или „Приятели на Делаж", и бизнесменът Лоран Тапи, син на френския магнат и политик Бернар Тапи, който притежава правата върху марката Delage, фалирала през 1953 година, представиха суперхибрида D12 с мощност 1230 конски сили. Обявен миналата година, моделът възражда един от най-известните френски производители отпреди Втората световна война и демонстрира как индустрията се е променила през последните 67 години.
Индексът D12 в името на суперхибрида се отнася до особеностите на пътните модели на Delage: всички те са имали обозначението D, допълнено от число, показващо броя на цилиндрите. Следователно, новият модел е оборудван с V12 двигател, чиито параметри са следните: работен обем от 7,6 литра и мощност от 900 до 990 конски сили в зависимост от версията.
По-слабата версия на двигателя се монтира на по-комфортната версия - D12 GT, където той работи заедно с електромотор, който развива 330 коня. Втората пък се инсталира на пистовия вариант D12 Club, чиято обща мощност е 1010 конски сили. Скоростната кутия е 8-степенна роботизирана. Дължината, ширината и височината на Delage D12 са съответно 4,73, 2,08 и 1,10 метра. Двете седалките в купето са поставени една зад друга и на пръв поглед се създава впечатлението, че автомобилът е едноместен.
Още снимки на модела - в галерията:
Твърди се, че Delage D12 може да ускори до 100 километра в час за 2,5, а до 200 за 6,5 секунди. Цените за суперхибрида, от който ще бъдат произведени не повече от 30 бройки, започват от 2 милиона евро. Първият клиентски автомобил ще е готов в рамките на една година. Освен това, плановете на Лоран Тапи и "Приятелите на Делаж" е да поставят нов рекорд на "Нюрбургринг" за пътни автомобили - сега той принадлежи на Porsche 911 GT2 RS MR, който измина Северната дъга на прочутата писта за 6 мин и 40,3 сек.
Снимки: Delage