fallback

Флагманът на Volkswagen беше обновен и стана комби

Arteon получи спортна и зелена версии, както и голям брой нови технологии

През 2017 г. Volkswagen представи лифтбека си Arteon, който замени Passat CC и се превърна във флагман на марката при леките автомобили. Сега моделът претърпя сериозно обновяване, като получи и нова версия – спортно комби с името Arteon Shooting Brake, което ще стъпи на европейския пазар през втората половина на годината.

Още от самото начало VW Arteon беше сочен като достъпна алтернатива на Panamera, а сега това впечатление се засилва, тъй като Porsche има Panamera Sport Turismo. Размерите на обновения лифтбек и комбито са еднакви – дължина от 4866 мм, широчина от 1871 от мм и разстояние между двете ои от 2840 мм. Arteon Shooting Brake все пак е по-висок от седана – 1447 срещу 1428 м, като в него има повече място за пасажерите, особено за тези на на втория ред (+48 мм).

Промените във външния вид са засегнали най-вече предната част, където чертите са станали по-остри. Според замисъла на дизайнерите, оптиката, решетката на радиатора и капакът създават единно визуално пространство, което варира в зависимост от версията – базова Elegance или R-Line. Освен това Arteon вече е оборудван и със светодиодни задни светлини.

Още снимки на VW Arteon (2020) - вижте в галерията:

Комбито има същата предна част, но от средните стойки до края на багажника е уникален. В стандартния конфигурация Arteon Shooting Brake побира 565 литра багаж, но при необходимост товарното пространство се увеличава до 1632 литра. При лифтбека тези показатели си остават предишните – 563 и 1557 литра.

В салона се е появил многофункционален волан със сензорни панели, сензорно е и управлението на климатичната система. Има възможност за свързване на смартфони чрез Android Auto и Apple CarPlay, аудиосистема Harman / Kardon, както и няколко варианта на осветление в салона. Новине декоративни елементи представляват символичен мост между флагманите на марката при леките коли и всъдеходите - Arteon и Touareg.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake (2020) - вижте в галерията:

Стандартното оборудване на двата модела включва цифров приборен панел Digital Cockpit Pro с диагонал 10,25 инча. Тъч-скрийнът на мултимедията, както и досега, може да бъде 8 или 9,2-инчов, но системата е нова - MIB3 с подобрени гласови команди и възможност за използване на смартфона като ключ.

Гамата двигатели и съществено преработена, като от нея отпада 1,5-литровият TSI Evo с мощност 150 к.с. Сега най-малкият мотор е 2,0-литров TSI, който отново развива 190 к.с. и 320 Нм, но инженерите на VW са повишили ефективността му с 10%, а също така са намалили разхода на гориво и вредните емисии.

Още снимки на VW Arteon R (2020) - вижте в галерията:

Бившата топ-версия с турбомотор с 4 цилиндъра и 280 к.с. вече е на средна позиция, а на върха на гамата е новият 2,0-литров агрегат с 320 к.с. и 420 Нм, който се поставя на R-варианта. Той се съчетава със 7-степенна роботизирана скоростна кутия и система за задвижане 4х4, която разпределя мощността не само между осите, но и между задните колела.

„Ерката“ се отличава от стандартния модел по 20-цоловите си джанти, мощните спирачни апарати в синьо, черните акценти по екстериора, дифузьора и спортната изпускателна система, която може да звучи по-различен начин.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake R (2020) - вижте в галерията:

Ще се предлага и зареждаща се от мрежата модификация Arteon eHybrid. При нея електромоторът развива 115 к.с., но двигателят 1,5 TSI не е със 150, а със 156 к.с. Така съвкупната мощност на системата е 218 к.с. В случая се използва 6-степенна роботизирана скоростна кутия, разработена специално за хибридни модели.

Вместо трите 2,0-литрови дизела със 150, 190 и 240 к.с. вече се предлагат два – 150 и 200 к.с. Както и при Golf GTD, двигателите са снабдени със селективни неутрализатори на азотен оксид и с двойно впръскване на реагентаAdBlue. За варианта с 200 коня като опция се предлага и система за задвижване на четирите колела.

Още снимки на VW Arteon Shooting Brake eHybrid - вижте в галерията:

Добавени са и някои допълнителни асистенти на водача. Сред тях е автопилот Travel Assist, който представлява адаптивен круиз-контрол, работещ при скорост до 210 км/ч, а също така и усъвършенствана система са осветяване на завоите.

Засега лифтбекът и комбито все още са предсерийни прототипи, като по-подробна информация, включваща динамичните характеристики, пробегът на хибрида в електрически режи и други, ще бъдат разкрити при излизането на модела на пазара.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Виртуал кокпит и диодчета от коледна елха - ол мейд ин чайна - ха-ха! А от ауспуха бълват канцерогенни отпадъци. Технологична напредналост по немски.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Светлините на Лексус и Тойота винаги са били по-добри от на немците. Матричните глупости са за празноглави фенчета дето вярват на рекламни дитирамби.
  • #7
    Защо не ( преди 4 години )
    Аз пък мисля,че все оак при съвременните технологии 2литра са си напълно достатъчни.Формула 1 са 1.6 !!!!!
  • #6
    Красавец ( преди 4 години )
    Р *** бял със черни джанти,черна решетка,черни огледала,панорама,черен салон и таван красавела!!!!Еле па и 2.0тси 320коня който на стейдж 1 си стават +- 400 може би най красивата кола за класа си....
  • #5
    Да бе ( преди 4 години )
    Когато Фолксваген сложи матрични светлини и виртуал кокпит оризарите още бяха във 2000та а дори след 2-3години като изкараха и те подобни кокпити графиката им беше като на играта във която вълка събираше яйца!!!!!
  • #4
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    " Arteon вече е оборудван и със светодиодни задни светлини"Ха-Ха! Тезиса го има това от 2001. Ега след 10 години Вагонетките вкарат и автоматчна клапа за циркулация на въздуха в купето или поне електронна ръчна. А след още 20 някоя друга иновация от 2001-ва!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    "Още от самото начало VW Arteon беше сочен като достъпна алтернатива на Panamera, а сега това впечатление се засилва, тъй като Porsche има Panamera Sport Turismo."Не мога....
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Тя и колата като я караш се усеща като някаква Соната от преди 10 години...
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Първоначално като го пуснаха този модел ми хареса много но после като го видях вътре и колко евтино е направен започна да ме отблъсква. И тези 2литрови двигатели са доста без душни.
fallback
Последни