Пазарът на нови автомобили в Европа се е свил чувствително и през май заради карантинните мерки, макар че спадът не е чак толкова тежък като през април. Регистрираните нови автомобили на европейския пазар през петия месец на годината са 581 161 по данни на браншовата организация АСЕА. През същия месец на 2019 новите регистрации са били 1.217 млн., което означава спад от 52.3%.
От големите пазари най-голям майски срив отчита този в Испания - почти 73 на сто, следван от Франция (-50%), Италия (-49%) и Германия (-49%). От началото на годината продажбите на нови автомобили в Европа вървят с 41.5% по-зле, отколкото през същия период на 2019.
Българският пазар е един от най-тежко засегнатите през май, с 69% спад на годишна база (1127 регистрации сега срещу 3641 през май 2019). По-дълбок срив в Европа отчитат единствено Хърватия (-76%), Португалия (-74%), Ейре (-72%) и споменатата Испания.
За първите пет месеца на годината регистрациите у нас са 7878, почти наполовина от миналогодишните 15 068.
От сравнително масовите марки най-нисък спад през тази година отчита DS, луксозният бранд на PSA - под 7%
Държавите, в които спадът е по-нисък от средното, са Кипър (-29%, малко учудващо на фона на много строгите карантинни мерки и обяснимо вероятно със закъснели доставки на по-ранни поръчки), Словения (-31%), Белгия (-32%) и Австрия (-34%).
Volkswagen Group си остава най-големият производител на европейския пазар, като даже увеличава пазарния си дял от 24.7% преди година до 26.5% сега. Следват PSA Peugeot Citroen – 15.7%, Renault Group - 10.4%, и Hyundai Group - 7.1%.
В класирането на най-популярните марки продължават да настъпват любопитни размествания, макар че темповете са забавени от общото свиване на пазара. Най-тежко потърпевши от коронавируса изглеждат Jeep, Alfa Romeo, Mazda, Jaguar и Honda - с над 50-процентови спадове. Най-добре са преодолели периода Porsche (-17%) и луксозната френска марка DS (-6.8%).
Най-продаваните марки в Европа през 2020 година (ГАЛЕРИЯ):
Продажбите на германската марка са с 40% надолу спрямо миналата година - както заради коронавируса, така и заради техническите проблеми с производството на новия Golf 8. Пазарният дял на марката обаче се е увеличил от 11.6% преди година до 11.9%.