IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте първия автомобил, способен на 2g странично ускорение

От холандския D8 GTO JD70 ще бъдат направени 70 бройки, цената е над 160 000 евро

Способността да издържа странично ускорение е една от най-важните за спортен автомобил - от нея зависи с каква скорост може да взема завоите. Някои наистина сериозни спортисти, като например новото BMW M5 Competition, се справят с ускорение от 1.3g - наистина впечатляващо, защото дори ракетата Сатурн V при изстрелването си развива 1.2g. Сега обаче една малка холандска компания е създала автомобил, който може да понесе над 2g ускорение. Запознайте се с Donkervoort D8 GTO JD70.


Donkervoort D8 GTO JD70


Donkervoort нарича тази версия на D8 GTO "първият 2g супер спортен автомобил." Моделът е състояние да понесе странично ускорение от над 2g в тесни завои, и постига това невероятно ниво на сцепление със стандартни гуми. Трябва да се признае, че те са направени от гумата Nankang AR-1, предназначена за състезания, но са разрешени за използване по пътищата. Което обаче не означава, че колата може всекидневно да се кара на дъжд и сняг.

Двуместният болид се задвижва от 2,5-литров редови 5-цилиндров турбо двигател на Audi с мощност от 420 коня, която се предава на задните колела не чрез елегантна трансмисия с два съединителя или дори с 6-степенна скоростна кутия. Това става чрез 5-степенна механична скоростна кутия Tremec с близки предавателни числа, значително подобрена за използване при спортни автомобили. От Donkervoort твърдят, че петте предавки са достатъчни за оптималната работа на двигателя на Audi.

Теглото на D8 GTO JD70 също е важен фактор за тази трансмисия. Колата тежи по-малко от 700 кг поради широкото използване на въглеродни влакна. Заслужава да се отбележи, че JD70 е първият Donkervoort, който се предлага с електроусилвател на волана. Моделът има блокируем диференциал, а окачването е с регулируеми стабилизатори отпред и отзад. Амортисьорите също се регулират в три степени. Филтър за твърди частици помага за покриване на нормите Euro 6d-Temp.

  
Още снимки - в галерията:

   
Лесно е да се предположи, че D8 GTO JD70 не просто взима завоите като звяр. От Donkervoort посочват, че при мощност от 420 сили в това леко тяло моделът ускорява до 1g при скорост от 100 км/ч за 2,7 сек, а до 200 км/ч - за 7,7 сек. Болидът развива максимално 280 км/ч и въпреки че е по-скоро автомобил за опитомяване на пистата, той има филтър за твърди частици, с който покрива стандарта Euro 6d-Temp и може спокойно да се използва по обикновените пътища.

Всъщност, само 70 екземпляра от модела ще влязат в масово производство, тоест това ще бъде изключително рядък автомобил дори за пистите, където обаче се очаква да е бърз като куршум. Холандската компания твърди, че половината от бройките вече са продадена. Базовата цена на D8 GTO JD70 е 163 636 евро.

 

0 от 500