IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-безопасните автомобили на 2020 година

Рейтингът по класове е на американската IIHS (ГАЛЕРИЯ)

Американският застрахователен институт за безопасност по пътищата (IIHS) е организация със седалище във Вирджиния и своеобразен аналог на европейския Euro NCAP. Всяка година тя провежда проучвания за безопасността на автомобилите и сега публикува списъка на най-сигурните модели въз основа на резултатите от краш тестовете през 2020 г.


Mercedes-Benz GLE


Краш тестовете се извършват в 5 основни категории: челен удар, страничен удар, устойчивост на покрива при удар, издръжливост на закрепването на седалките и ефективност на работата на системата за внезапно спиране. Освен това се оценява ефективността на системите за безопасност на водача и пътниците, и защитата на децата в детските седалки. Специалистите обръщат специално внимание на системите за защита при камшичен удар (какви телесни наранявания заплашват, нивото на защита на врата) и на реакцията на автомобила при аварийно спиране.

Тестовете се правят с 2 вида припокриване: умерено и малко. Оборудването имитира катастрофа с препятствие при скорост 65 км/ч, като в същото време регистрира щети по манекените, разположени на шофьорското място и на пътническите седалки. Според статистиката сблъсъкът с препятствие е една от най-честите причини за смъртността по пътищата. Сблъсък с умерено припокриване възпроизвежда челен удар с голяма площ на допир, а този с малък - удар в дърво или стълб. Във втория случай се прави симулация на удар от страната на водача.

Ударът с малко припокриване е най-трудният тест за получаване на висока оценка за повечето марки. При него често възникват тежки повреди по каросерията, предното колело и окачването, съществува риск счупени елементи да влязат в купето. Поради тези повреди водачът и пътниците получават сериозни травми. За да се получи информация за възможните наранявания, манекените са оборудвани със сензори и боя, което позволява да се определи в какво се е ударил манекенът при сблъсъка, освен във въздушните възглавници.

Победителите по класове - в галерията:

Според резултатите от обработката на всички данни автомобилите получават оценки според скалата: добър, приемлив, под средния, лош. Въз основа на тези оценки моделите "се награждават" със Top Safety Pick+ или Top Safety Pick. Според резултатите от тестовете, в рейтинга Top Safety Pick + на 2002 година намериха място 28 бранда, разделени по класове. В галерията са показани победителите, като във всеки клас те са подредени по азбучен ред.


 

0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До Защоооо-то ( преди 3 години )
    Пласмасов ти е мозъка!Теста за твое съжаление не е Европейски а на Янките!Най-тежкия тест с малко припокриване,и въобще не им пука дали е префърцунен немец или по-скромна японска.Това е истината, и стой надалеч от апример новите Мазди, че много ще поправяш ламарини!
  • #2
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Защооо ( преди 3 години )
    Само пластмасови японски автомобили. Защо винаги само японски "***" в такива класации. Да си похапват там ориза и да оставят другото на великите немски премиум производители... срама нямат....
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Сашо ( преди 3 години )
    Много по-важно е дали преди самия удар си стегнат(разбира се с колан) или като чувал с картофи чакаш на възглавниците....Личен опит !