fallback

Колите на Tesla получават „вечни“ акумулатори

Новите батерии, създадени с фирмата CATL, изкарват 2 млн. км

Наскоро от Tesla обявиха, че съвместно с компанията CATL разработва батерия за електромобили, която може да изкара пробег от 1 млн. мили (1,64 км). Тя трябва да дебютира при произвеждания за пазара в Китай Model 3 в края на тази или началото на годината. 

От CATL обявиха, че са готови с батерията и могат да стартират нейното серийно производство. При това пробегът се оказва още по-голям – 1,24 млн. мили, което е 2 млн. км. Срокът на служба на новия акумулатор е 16 години. За сравнение, сегашната генерация батерии имат гаранция от 150 000 км или 8 години. Ако пробегът от 2 млн. е реален, това означава, че новите акумулатори ще изкарват повече, отколкото един автомобил може да измине. И на практика тези батерии ще бъдат вечни.

А дори и без тях Tesla успя да утрои продажбите си на Model 3 на пазара в Китай само за месец. От местната асоциация на производители на автомобили (CPCA) съобщиха официално, че през май компанията на Илон Мъск е продала 11 095 бройки от модела, докато през април резултатът е 3635.

Резкият скок си има няколко обяснения. Първото е, че Китай излиза от кризата с коронавируса, като една от мерките на правителството беше въвеждането на сериозни субсидии за гражданите при покупка на нов електромобил. Освен това, заради пандемия Tesla намали цените на Model 3, което доведе до повишено търсене.

Снимки: Tesla

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Това на снимката не е ли батерия от Болт.
  • #11
    Filip ( преди 4 години )
    Абе какво има вечно *** глупостите
  • #10
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    ...утроили продажбите в Китай до...11 хиляди бройки.Майтап.На милиард население, на милионен пазар продали 11 000 бройки.Страшен бум.Въх мари майка!
  • #9
    shvaben ( преди 4 години )
    Закривай тракалниците: TDI, TSI да отиват в историята.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    16 години живот не означава вечно особено за автомобилния парк в България :)
  • #7
    До браво ( преди 4 години )
    Има и един друг момент - това увеличение на ресурса ще увеличи сериозно цената на употребяваните коли. Едно е след 10 години да очакваш да смениш батерия за 10+к и да искаш да се отървеш от колата максимално бързо, друго е като знаеш че има сериозен ресурс тепърва
  • #6
    hahaha ( преди 4 години )
    Лудница!!!
  • #5
    още 1 до тинтирито ( преди 4 години )
    То пък сега като идват на 500к км колите все едно пък са здрави. Ако уцелиш късата клечка (тоест има добър шанс) си в сервиза през месец, ако не и всеки месец. Да ясно, че при такъв километраж ще има какво да се смени и пипне, но няма да е по-лошо от нормален автомобил. Като се завърти сериозен вторичен пазар ще се навъдят и версии на софтуера за флашване. Ако дори Тесла не се погрижат за това. Та ако не ползваш автопилот сигурно ще е ок.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    До Браво - като ти дойде на 500 хил км ще е пред разпад, дори батерията да има капацитет всички останали компоненти ще са заминали, а електрониката ще е тотално полудяла. Ако си мераклия - пожелавам ти да си вземеш такава, ама си предупреден ;)
  • #3
    ( преди 4 години )
fallback
Последни