IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как се сменя батерията на електромобил

При китайската компания Nio това става автоматизирано само за 5 минути (ВИДЕО)

С пускането на моделите си на пазара производителите на електрически автомобили се опитват да създадат не само мрежа за зареждане, но и места за смяна на батериите. Поне някои от компаниите. Сред тях е китайската Nio. Тя построи доста голяма мрежа от експресни боксове, където този процес се извършва напълно автоматизирано и отнема 5 минути, което означава, че шофьорът не губи практически никакво време.


Nio смяна на батерия


Смяната на батерията е по-казана на видеото по-долу. Как става всичко? Собственикът влиза с колата си в специалния бокс (Nio Power) и излиза от автомобила. Колата леко се повдига на подемник, след това специално устройство излиза отдолу и изважда батерията. На нейно място се инсталира нова, напълно заредена. Тогава електромобилът отново се пуска на земята, а водачът може да продължи по пътя си.

В момента Nio има 131 такива експресни боксове и държи лидерството в страната в това отношение. Повечето от тях се намират в околностите на Пекин, Шанхай, както и по трасетата Пекин-Хонконг-Макао и Пекин-Шанхай, където услугата вече е използвана около 500 000 пъти.



Компанията е основана през 2014 година и засега има три модела - хиперавтомобила EP9 и кросоувърите ES6 ES8. До края на тази година се очаква да започне производството на два седана и един кросоувър. Производителят участва със свой автомобил в световния шампионат за електрически автомобили Формула Е.

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 3 месеца )
    Беше не само измислено, ами беше в ход гигантски израелски проект на Шай Агаси - Project Better Place. Идеята: да се спрат сделките за петрол с врага. Защо не стана? По ред причини. Повечето хора ще продадат и майка си за пари. Всички хора обичат промените, обаче не обичат да се променят. Резултатът: дишат си ла.ната и си дават заплатите за гориво. Който няма акъл, има крака - казали старите хора.
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ( преди 3 месеца )
    В началото на електрификацията имаше такива проекти, които изчезнаха безследно. И за мен това беше най-умното решение, но трябваше цялата индустрия да се обедини, а тя е алчна и не стана.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това защо така и не се появи в Европа ? Може да продават колите без батерии. На тези станции плащаш за наема и тока за зареждането... нещо такова не можаха ли да измислят. Без батерия цената щеше да падне сериозно.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Един камион ги разнася до майкати на магистралата за една бърза бабалюга и после ги връща обратно.
  • #1
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Изглежда умно и удобно. Само не става ясно дали складираните в този бокс батерии се зареждат до идването на следващата кола или един дизелов камион ги разнася и пушляви из целия път Пекин-Хонконг-Макао и Пекин-Шанхай...