IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият SUV на Alfa Romeo ще бъде на ток

Първият електромобил на марката ще повтаря Peugeot e208

Италианският производител Alfa Romeo подготвя първия си електрически модел, който трябва да се появи на пазара през 2022 г. Това ще бъде малък SUV, подобен на размери на Audi A2, като той ще играе важна роля в плановете за възраждане на продажбите на марката на европейския пазар, където влизт в сила нови екологични стандарти, съобщава Autocar.


Alfa Romeo SUV


Засега концернът  Fiat Chrysler Automobiles, който е собственик на Alfa Romeo, сериозно изостава при електромобилите, но сливането му с PSA Group трябва да промени това. Към момeнта Alfa Romeo не предлага електрифициран задвижащ агрегат, но в началото на 2021 г. ще е появи кросоувърът със средни размери Tonale, който ще получи хибридно задвижване.

Този модел също ще играе съществена роля, тъй като до края на годината компанията ще спре производството и продажбите на застаряващия хечбек Giulietta и така в нейната гама ще остана единствено седанът Giulia и кросоувърът Stelvio. През 2021 г. към тях ще се присъедини Tonale, а през 2022 г. и електрически SUV, което увеличава модели на марката до 4. С тях Alfa Romeo трябва да постигне целта си – продажба на 400 000 коли на година.


Alfa Romeo SUV


И ако хибридният агрегат на Tonale ще използва готова технолотия на Jeep Renegade, то малкият електрически SUV на Alfa ще бъде изграден на платформата eCMP на групата PSA. На нея в момента се базират електрически версии на моделите Peugeot 208, Peugeot 2008, Vauxhall Corsa и DS 3 Crossback.

Очакванията са, че електрическият SV на италианската марка ще получи задвижването на Peugeot e208. Това означава един електромотор на предната ос с мощност 134 к.с., батерия с капацитет 50 кВт/ч и пробег с едно зареждане около 300 км.

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пежо купиха Порше, не са купили Алфа.
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Добре че Пежо ги купи преди това модел нямаха освен Джулия с катастрофални продажби.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Еми защо са се забавили- традиционните алфа проблеми - прекрасни коли за ентусиасти, но пАзарът кучета го яли...
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Да допълня написаното отдолу - Jeep пуснаха хибридна 4xe, но за сега е само за по-малките. Може да изчакват да направят и за Cherokee и тогава да пуснат Алфата
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Не разбирам защо се забавиха толкова с малкия SUV. Имат Compact платформата. На нея е Jeep Cherokee и Giulietta - хем имат 4х4, хем правят кола на същата платформа в Италия. Да му пипнат окачването и дизайна и готово
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Прочети повече за платформата - няма други автомобили, които я ползват. Двигателите е ясно, че са общи, но те са си прекрасни така или иначе.
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    159/Brera/Spider са на изцяло Алфа платформи. Няма нищо фиат-ско там.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Петко ( преди 3 години )
    Алфите не са фиатчета и не са били до около 2005-2006 година. След това всичко се унифицира. Фиат браво 2 е родоначалникът на алфа ромео джулиета, както и на ланча делта 3. Ако искаш евтина кола без излишни глупости вземаш фиат, ако искаш по-спортно излъчване вземаш алфата, ако искаш по-луксозно изпълнение вземаш ланчата. Колите са с едни и същи части, различни на вид, но унифицирани. Опел астра от тия години е заедно с тях, взаимствану са мн неща, още тогава са си имали сътрудничество някакво.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В интерес на истината малко алфи са точно ребрандирани фиатове. Почти няма. И дори са споделят някои части, комерсиалният успех им е доста налице от 90-те и ранните 2000.
  • #1
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    То като направиха добри модели какво? Пазарът не се интересува от това дали нещо е ребрандирано или не. Я виж VW и Audi? Жените искат лъскави СУВ-ове, мъжете искат ръмжащи мотори. Голямата работа, че шасито долу е гадно или е на модел, кото струва 10 пъти по-малко в друг шоурум...