IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota представи бус на ток с рекордна гаранция на батерията

Догодина ще се появи и пътническа версия на модела ProAce Electric

През юли миналата година компанията Toyota анонсира електрически вариант на собствения си товарен бус ProAce. Трябваше са измине близо година, за да бъде официално представена версията Electric, чиито продажби в някои държави в Европа стартират през есента.


Toyota ProAce Electric


Фактически ProAce Electric е променено копие на бусовете Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy и Opel Vivaro-e. В основата на модела е архитектурата EMP2, а задвижването става с електрически двигател с мощност 136 к.с. 

Базовата версия получава батерия с капацитет 50 кВт/ч, която осигурява пробег от 230 км по цикъла WLTP. Предлага се акумулатор със 75 кВт/ч, увеличаващ автономността до 330 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 13 секунди.


Toyota ProAce Electric


Най-впечатляващото в случая е, че японската корпорация предоставя 15-годишна гаранция (или 1 млн. километра пробег) на акумулатора на  ProAce Electric. От Toyota обявиха, че догодина ще излезе и пътнически вариант с 9 места, както и версия за службите за такси.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Вида батерии LFP не е нов, по-достъпни са за производство и бяха отбягвани заради ниската плътност. В началото около 100-120wh/kg, в последните години 165, сетне 185 и скоро се очаква 200. Което е различно от преди 15г.и едва сега осмисля използването им. Китайците не бяха напред с тях, но по стратегически причини заложиха на този вид. Боксови бяха придобили някакво фалирало немско предприятие за този вид. Иначе новите се очаква да бъдат LFMP - с частично манган в катода, и малко силиций в анода
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Прав си, че технологията е стара, но за предимството на китайските технологии далеч не си. Оказа се, че е била типична комунистическа работа - много ни се иска, партията заръчва, пролитариатът се опитва, обещава, но напредъкът си има лимити. Автобусите им се оказаха с двойно по-малък реален пробег и доста чупливи, а колите се оказа, че BYD са ги продавали на самите себе си, за да цуцат субсидиите. Вече никой анализатор не ги счита за лидери, както беше преди 5 г.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Не знам колко е нова тая тенденция. Сиг преди 15 и повече години китайците бълваха LiFePo (железофосфатни) батерии за коли (BYD), рейсове и камиони под марката Thundersky. После името се смени на Winston battery. Начи когато в БГ се смееха че имало видиш ли коли на ток, в ШенЖен такситата бяха BYD E6 с над 300 км реален пробег и вървяха електрически рейсове пак на BYD. Смятай колко са напред китайците.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Идеята на тази батерия е да ви осигури градска кола/ван/автобус с неголям пробег, но да я юркате ежедневно поне 10 години. И да не е толкова скъпа за подмяна. Освен това този тип батерии не са толкова чувствителни на температурните амплитуди. Работят стабилно от - 20 до 60 градуса и не ги мислиш. С NCM/NCA не е така.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Вероятно новата тенденция при електромобилите - LFP батерия (желязофосфатна). Китайците залагат основно на тази технология, понеже не използва скъпия и концентриран основно в Конго - Кобалт. Не изисква и охлаждане, което си тежи. Има ниска плътност на енергията 160wh /kg грубо в сравнение с 250 за NCM и 300 за NCA(model 3). LFP дават много стабилна работа - 4000 хил. пълни цикъла на заряд преди батерията да даде 90%капацитет.Умножено по пробега дава въпросните 1млн. CATL ще извадят 200wh скоро.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да питам аз.... защо не е на водород :)
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Стандартно се приема че батерията е в работно състояние ако е запазила до 70% от капацитета си. Тойота гарантира че за 1 милион км няма да падне под 70%.
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Какво означава това - че батерията ще има някакъв заряд за 1 милион километра или че ще има пълен капацитет толкова време ? Защото не мисля че е голяма хвалба например на милионния си километър да има 20 % от пробега като нова .
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Високотехнологичните японци пак разчитат на 100% чужди технологии, за да представят нещо модерно на пазара.