Обикновено концептуалните модели са просто макети без двигател и други важни елементи, създадени просто да покажат визията на дизайнерите за бъдещето - или дори просто развинтеното въображение на въпросните дизайнери. Но има и една категория концепти, които киите са макетни манекени без двигател и други важни елементи, които демонстрират визията на марката по време на автосалоните. Човек обаче все пак може да ги покара, макар и във виртуалния свят. Наскоро бившият дизайнер на Bugatti Андрис ван Овербек публикува снимки на прототип на състезателния автомобил на бъдещето.
Прототипът на Ван Овербек
Оказва се, че колата трябваше да стане наследник на Bugatti Vision Gran Turismo, която френската компания разработи специално за едноименната поредица игри за PlayStation. Холандският дизайнер обясни, че черпи вдъхновение от Bugatti Type 35, който се смята за един от най-успешните състезателни модели в историята. И съдейки по всичко, аеродинамиката му би трябвало да е страхотна. В галерията по-долу си припомняме и други концепти, които дизайнерите на прочути автомобилни производители са разработили специално за видеоигри.
Най-откачените концептуални модели напоследък (ГАЛЕРИЯ):
Така в Dodge си представят хиперавтомобилите през 2035 г. Може би това е най-невероятният концепт в тази галерия. Само си представете - 6,98-литров V10 двигател развива 2623 к.с., въпреки че колата тежи само 749 кг.
Може би концептът SRT Tomahawk X не нарушава законите на физиката, но е малко вероятно човешкото тяло да издържи на управлението му при най-високи скорости. Създателите на мегахиперавтомобила казват, че за да се качи зад волана, човек трябва да премине 7-месечен тренировъчен курс и да облече някакъв костюм, който противодейства на физиологичните ефекти от претоварването в завоите.
Автомобилът има задвижване на всички колела, шасито е разработено от композитни материали, двигателят е разположен в средата. Всичко това позволява на Tomahawk да ускори до невероятните 590 км/ч. Системата за активна аеродинамика се включва при скорост 30 км/ч.
Активната аеродинамика работи съвместно със система, която създава максимална сила на натиск при минимално странично съпротивление. Лазерите сканират пространството пред машината и предават данните на компютър, който предсказва промените в пътния просвет и други.