Обикновено концептуалните модели са просто макети без двигател и други важни елементи, създадени просто да покажат визията на дизайнерите за бъдещето - или дори просто развинтеното въображение на въпросните дизайнери. Но има и една категория концепти, които киите са макетни манекени без двигател и други важни елементи, които демонстрират визията на марката по време на автосалоните. Човек обаче все пак може да ги покара, макар и във виртуалния свят. Наскоро бившият дизайнер на Bugatti Андрис ван Овербек публикува снимки на прототип на състезателния автомобил на бъдещето.
Прототипът на Ван Овербек
Оказва се, че колата трябваше да стане наследник на Bugatti Vision Gran Turismo, която френската компания разработи специално за едноименната поредица игри за PlayStation. Холандският дизайнер обясни, че черпи вдъхновение от Bugatti Type 35, който се смята за един от най-успешните състезателни модели в историята. И съдейки по всичко, аеродинамиката му би трябвало да е страхотна. В галерията по-долу си припомняме и други концепти, които дизайнерите на прочути автомобилни производители са разработили специално за видеоигри.
Най-откачените концептуални модели напоследък (ГАЛЕРИЯ):
Корейците от Hyundai надникнаха в близкото бъдеще - в 2025 година. И докато всички се занимават с хибридни и електрически технологии, компанията реши да използва системата на водородните горивни клетки в концепта N 2025 VGT, представен на автосалона във Франкфурт през 2015 г.
От Hyundai посочиха, че базовите принципи на тази технология са разработени в основния изследователски център в Намянг, а със задвижването са се занимавали дизайнери от американското подразделение на компанията.
Общата мощност е 884 к.с. От тях 680 конски сили развиват две батерии на горивни клетки и още 204 коня - суперкондензатори, които трупат енергия по време на спиране. Мощността се предава на електромотори, монтирани във всяко колело, а теглото на автомобила поради леките горивни клетки и каросерията от въглеродни влакна е 972 кг.
Концептът ускорява до 420 км/ч - рекорд за скорост за южнокорейската марка. Що се отнася до аеродинамиката, в завоите колата буквално прилепва към асфалта. Силата на притискане се създава от разредения въздух под дъното - през радиатора въздухът под тялото и излиза отзад. Динамичните въздушни спирачки помагат за забавяне на скоростта.