IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-добри автомобила отпреди Карл Бенц

Електрическото и дори водородното задвижване съществуват много по-отдавна, отколкото си мислите

В Mercedes обичат да се хвалят, че тъкмо те са изобретили автомобила чрез прословутия Benz Patent Motorwagen, създаден от Карл Бенц през 1885. Но това е само частично вярно.


Benz Patent Motorwagen, първият автомобил, Зинделфинген
Benz Patent Motorwagen в посетителския център на Mercedes-Benz в Зинделфинген. Това е първият автомобил от типа, който се наложи през ХХ век - с четиритактов двигател с вътрешно горене. Създаден е от Карл Бенц през 1885, патентован през 1886, а придобива известност през 1888, когато Берта Бенц, съпруга и главен спонсор на изобретателя, предприема историческото си пътуване от Манфайм до Пфорцхайм, изобретявайки по пътя спирачните накладки. Всичко това обаче не значи, че машината на Бенц е първият автомобил изобщо. Снимка КОЛЕЛА


От творението на Бенц и разработения от Николаус Ото двигател с вътрешно горене водят корените си автомобилите, с които свикнахме през ХХ век. Но и преди тях са съществували самоходни превозни средства, и някои от тях дори са се продавали в нелоши количества. Нека си припомним 10-те най-интересни автомобила, създадени между 1769 и 1869 година.


10-те най-добри автомобила отпреди Карл Бенц (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "великите" Тойота щяха да правят още тъкачни станове, ако не бяха откраднали технологиите за производство на автомобили от германци и американци
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А "великите" Порше сега просто нямаше да ги има ако през 93-та Венделин Виедкинг не им беше наел консултанти от Тойота да покажат как се произвеждат автомобили без да се фалира.
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви премиуми, какви продажби?? Само Тойота струва повече от цялата немска автоиндустрия барбар с не-немските им марки и китайските батерии.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първият Кунйо има май български произход на дядо Кунйо кръщаван! :)
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ха ха, на бабите швабите им криви!!
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма ли парен голф?
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Нев ( преди 1 месец )
    До №3- Пич, автомобилостроенето не е само "премиуми", за да ти стане по-ясно за какво иде реч, върви в много милиардна Азия например и 325 милиона Американци и виж колко германски премиуми има, и колко японскии автомобили ше видиш! Да не говорим, че при електрическите коли и хибридите германците са здраво на опашката и поне 10-12 години след Тесла например! Едно Порше Тайджан няма да оправи нещата там...
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе незнам какво са оплескали швабите ама годишно продажбите на всички японски премиум марки общо плюс тези на американските не могат да стигнат продажбите на Мерцедес, упс ама има и БМВ,,упс и Ауди, а кои са най-добрите спортни коли? А да Порше, май швабите нищо не са олескали, само гащите на Дошо са оплескани.
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Нев ( преди 1 месец )
    Те швабите не само ги оплескаха, но и здраво ги опушиха нещата! Инъче и те има добри попадения...
  • #1
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Преди Швабите да оплеската нещата, англичаните и французите са разработвали доста интересни машини. Можеше масовите водородни и електрическите автомобили вече да са реалност