IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz отрече синтетичните горива

Компанията залага на електрификация на гамата си, която ще струва 10 млрд. евро

Използването на синтетични горива в автомобилите не е жизненоспособно в краткосрочен план, заяви шефът на отдела за изследвания и разработки в Mercedes-Benz – Маркус Шафер. Пред британското издание Autocar той беше категоричен, че компанията му смята да съсредоточи усилия в друга област – електрификацията.


Mercedes-Benz


Някои производители – като Bentley, Mazda, McLaren и Volkswagen, сериозно проучват възможността за използване на синтетични горива като алтернатива на бензина и дизела, но в Mercedes-Benz са на обратното мнение. Според Шафер, пътят пред производителя от Щутгарт е електрификация, докато всичко друго остава на заден план. Той обясни и защо има резерви към синтетичните горива.

„Ако имате изобилие от енергия, то най-доброто нейно използване е да я поставите в батерия. Превръщането на зелената енергия в екологично гориво е процес, при който се губи много ефективност. Ако този тип енергия можеше да се използва, тя отдавна щеше да е намерила приложение в авиационната промишленост“, обясни Шафер.

Според топ-инженера, поне през следващите 10 години няма да има промяна в това положение. И това е причината, заради която в Mercedes-Benz нямат намерения за хвърлят сили и средства в тази област. Вместо това, компанията ще заложи на електрификация на моделната си гама, за което са предвидени до момента 10 млрд. евро.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хайде стига с това кпд на електричките. Да високо е, ама като хабиш голяма част да носиш половин тон батерия и отгоре, не е чиста загуба нали. И тока и той идва с единица кпд. И то от небето идеално чисто. То цялата система генерира енергия.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 3 години )
    Вземи си пий хапчетата или поне изкарай осми клас. Щели да ползват двигател с КПД под 30 процента само заради СО2. Събуди се - ДВГ прахосва енергия - две трети загуби. Две трети!
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пропускате че в дългосрочен план и електромобилите биха били бенефициенти на един био дизел от водорасли. Всичките ТЕЦ-ове които в момента работят на метан и мазут биха лесно преминали на него. Което ще задържи цената на тока и намали нуждата от нови електроцентрали. А самия био дизел е СО2 неутрален приблизително.
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Та значи уточняваме особено за # 4 и 5: Няма да те пускат в Мюнхен, в Берлин, Париж, Лондон... няма да те пускат в мега-градовете и това е чисто и просто политическа простотия! Идеята доколкото си спомням беше да спасяваме природата нали? Не да спасяваме говедата в мули-милионните градове!!! А ако природата и СО2 емисиите са ни приоритет само и единствено синтетичното гориво е гарант за НУЛЕВИ емисии! И то абсолютна нула, без добавянето на грам СО2 в атмосферата а само циркулация на наличния!
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези пък, никой не ги бръсне за слива, те пак се изцепват нещо нелепо!
  • #3
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    И това малоумие сигурно няма нищо общо 20те милиарда, които ЕС ще сервира на електрошитните? А г-н инженера кога за последно е смятал колко е ефективността на енергията зареждана във вибраторите? Чисто и просто думата е на счетоводитеите и те ще се възползват от изливаните от политиците субсидии. Ефективността тука няма никакво място!
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всъщност идеята за биодизел от водорасли е на над 15 години. И отдавна се знае че само със слънце и вода те са много ефективни. Въпроса е че до сега извличането му беше много скъпо и икономически неизгодно. Тогава петрола не беше скъп еко нормите не бяха толкова затегнати и за това на никой не му пукаше. Но времената се промениха сериозно и започна да се инвестира. Та до няколко години може и да започне да има смисъл.
  • #1
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Прави са Мерцедес. Макларън е бутикова марка с много богати клиенти и може да си позволи да им продава скъпи горива - тези коли се карат по 2-3 хил. км. на година. Но Мазда, както винаги, живеят в свой измислен свят, където небето е розово и прасетата летят.