fallback

Nissan се готви да жертва GT-R

Моделите Z и пикапът Navara също ще отидат в историята

Вече стана ясно, че Nissan подготвя тригодишен план за съкращение на разходите с 2,8 млрд. долара. Една от точките в него е закриване на бюджетната марка Datsun. Допълнителна информация за стратегията на японския производител разкрива агенция Reuters, която се позовава на свои източници.

Твърди си, че Nissan ще стане силно зависим от своте партньори в алинса с Renault. Японската марка ще заложи на всъдеходите, кросоувърите и товарните автомобили, като в европейската гама ще останат Qashqai, Juke, X-Trail и електрическият кросоувъра Ariya, който скоро ще излезе на пазара.

Ключов за марката ще бъде британският завод в Съндърланд, където ще се сглобяват и кросоувърите на Renault. Моделната гама ще бъде допълнена от товарни автомобили и микробуси на френската марка, което ще позволи да се осигурят достатъчно превозни средства на дилърите.

Голямата „жертва“ в случая ще бъде спортното купе Nissan GT-R, който няма да получи наследник и ще отиде в историята до няколко години. Заедно с него ще бъде пенсиониран и моделът Z, за който също се твърдеше, че ще има ново поколение. Марката ще се откаже и от пикапа Navara, който се сглобява в завода в Барселона.

Впрочем, отказът от пикапа се дължи именно на факта, че фабриката в Испания вероятно ще бъде закрита, което поставя под въпрос около 3000 работни места.

Снимка: Nissan

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Да де, нали и аз това казвам. Старите японски държат висока цена, защото клиентелата им е бедна и я е страх сакън нещо да не се счупи - затова здравината им е критерий #1. Освен това е необразована и още вярва, че японските не се чупели - достатъчно приятели с Хонди и Субарута имам, които редовно дават нездрави суми за ремонти. На хората с пари здравината ни е някъде на 10-то място по важност. Имам и предостаръчно приятели, които се позамогнаха и веднага смениха японската трошка с европейско.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Oтварят пазарна ниша за Рено Алпин R-GT, нищо ново под слънцето...
  • #9
    ( преди 3 години )
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Понеже по улиците бол от Gtr-ки и Z-ки и сега много ще ни липсват новите им поколения ;)Като мине кризата пак ще се заговори как ще имат наследници.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Истината е, че ако парите не представляваха проблем, никой нямаше да погледне японска кола.
  • #6
    ( преди 3 години )
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Жалкото е че няма да имат наследници GT-R и Z. Не е жалко че спират сегашните. Макар и добри им е крайно време.
  • #4
    Факт! ( преди 3 години )
    Приказката свърши и Нисан са си все същите мъpши.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Това ще е ритуално самоубийство: без GT-R, Z-ките и Navara на практика няма да съществуват с нищо оригинално за хората... До какво води светът на парите... - ужас! :-(
  • #2
    Гост ( преди 3 години )
    Да допълня 1. Без GT-R и Z остава... Рено :-)
fallback
Последни