fallback

Пластмасов разпределителен вал прави колите по-евтини

Модулът вече е преминал успешно тестове в двигател с вътрешно горене

Екип на Фраунхоферския институт за химически технологии (Fraunhofer Institute for Chemical Technology ICT) е разработил пластмасов модул на разпределителен вал. Авторите на проекта се надяват, че подобни елементи ще позволят да се намалят теглото и стойността на автообила, а също така ще опростят производството на самите двигатели.

На този етап технологията е представена от демонстрационен образец, създаден в сътрудничество с MAHLE Group, Daimler, SBHPP/Vyncolit и компанията Georges Pernoud Group. Модулът на разпределителен вал ICT е направен от усилени влакна от термореактивен полимер, тоест материал, притежаващ висока твърдост. В най-уязвимите точки той е усилен с алуминиеви нишки. Модулът може да издържа на високи температури в комбинация със сериозно механично или химическо въздействие.

Намаляването на стойността на производството на този разпределителен вал ще бъде постигната с използване на заготовки, близки по форма до крайния детайл. Срокът на служба на термореактивните полимерни литиеви форми е по-голям (около 500 000 цикъла), отколкото при алуминиевите форми, пресовани под високо налягане.

Модулът вече е преминал 600 часа изпитания, които са потвърдили, че той може да се използва в двигатели с вътрешно горене. Композитният материал издържа високи натоварвания, не се разрушава, добре поглъща шума и вибрациите, а ниското тегло намалява нивата на отделяните вредни емисии.

Снимка: Motor

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще се сменя на 50 хил сигурно, първоначалната цена на колата ще е ниска но като остарее ще е чудо.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    те и волво така с полимерни колектори и после палим палим ама важното е да е евтинко за производство и да е скъпо за купувача
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Следва разработка за колянов вал на БелАЗ-ите.
fallback
Последни