fallback

Пластмасов разпределителен вал прави колите по-евтини

Модулът вече е преминал успешно тестове в двигател с вътрешно горене

Екип на Фраунхоферския институт за химически технологии (Fraunhofer Institute for Chemical Technology ICT) е разработил пластмасов модул на разпределителен вал. Авторите на проекта се надяват, че подобни елементи ще позволят да се намалят теглото и стойността на автообила, а също така ще опростят производството на самите двигатели.

На този етап технологията е представена от демонстрационен образец, създаден в сътрудничество с MAHLE Group, Daimler, SBHPP/Vyncolit и компанията Georges Pernoud Group. Модулът на разпределителен вал ICT е направен от усилени влакна от термореактивен полимер, тоест материал, притежаващ висока твърдост. В най-уязвимите точки той е усилен с алуминиеви нишки. Модулът може да издържа на високи температури в комбинация със сериозно механично или химическо въздействие.

Намаляването на стойността на производството на този разпределителен вал ще бъде постигната с използване на заготовки, близки по форма до крайния детайл. Срокът на служба на термореактивните полимерни литиеви форми е по-голям (около 500 000 цикъла), отколкото при алуминиевите форми, пресовани под високо налягане.

Модулът вече е преминал 600 часа изпитания, които са потвърдили, че той може да се използва в двигатели с вътрешно горене. Композитният материал издържа високи натоварвания, не се разрушава, добре поглъща шума и вибрациите, а ниското тегло намалява нивата на отделяните вредни емисии.

Снимка: Motor

fallback
  • #13
    Готин ( преди 4 години )
    Кьонигсег без разпределителен вал се представят с по добри параметри от Даймлер. Китайците от години ползват тази технология, а германците усъвършенстват ,,топлата вода,,.
  • #12
    Гост ( преди 4 години )
    До 13. Е как - ако колоата има малко живот на вторичния пазар цената ще падне, а това е фактор за покупната цена като нова. А по темата - защо толкова негативно - може и да е здраво.Не подценявайте полимерите...
  • #11
    Пламен ( преди 4 години )
    До колегата с повечето гънки от мен, айде аджеба можеш ли да ми обясниш как точно вторичния пазар спъва производителите на автомобили? Хората в нормалните развити държави ще продължат да си купуват нови коли, а хората в не чак толкова развитите държави ще продължават да си купуват коли "нов Фнос". Кервана си върви, а кучетата лаят. Ама хайде аз нали съм с 2 гънки в мозъка и не разбирам.
  • #10
    СМЯХ ( преди 4 години )
    Премиум разработка, обяснявам - германци и пластмасов разпределителен вал. ЕВАЛА. БРАВО! 600 часа работа - ИЗКЛЮЧЕТЕЛЕН РЕЗУЛТАТ. Уникално, нямам думи. Аз като Ви казвам че пластмасата ще стане ПРЕМИУМ... или обратното, премиума ще стане пластмаса... Но, добре че пластмасовия немски премиум, има добра шумоизолация, премиум затваряне на вратите, лукс иии един пластмасов ВАЛ. СМЯХ!!!!
  • #9
    Путкин ( преди 4 години )
    Браво, но много закъсняхте! Сега ако излезе по здрав от сегашните ще е чудо.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Отдавна знаем, че автопроизводителите произвеждат пълни *** с програмиран живот на частите. Знаем също, че немската инженерна мисъл е в челото на производителите на ***.
  • #7
    Пламен ( преди 4 години )
    Абе.момчета пак глупости говорите!!! Производителите мислят по друг начин - ниски производствени разходи (по-висока печалба) баба ти германка ще си я купи нова после я боли, че като дойде в Бг на 144 000 *** ще
  • #6
    Сервиза ( преди 4 години )
    Пластмасов вал, който не се разрушава, но като се разруши - парчотии и влакна и целия мотор за брак. После силиконови вuбратори вместо бутала и ще има: истинските мъже карат на 3-фазен
  • #5
    враца баце ( преди 4 години )
    А ако направят и буталата силиконови, ше ги признааме!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Следваща стъпка пластмасови клапани, колянов вал и ск. Кутия. И накрая всеки ще си купува ел. Коли защото ще е станало абсурдно.
fallback
Последни