fallback

Защо спидометърът показва 200 км/ч и повече?

В отговора на този въпрос има четири момента и не всичко опира до скоростта

Спидометърът на всички съвременни автомобили има отметка на скорост от 200 км/ч или повече. Това поставя логичния въпрос: защо е нужно това, ако тъй или иначе развиването на такава скорост по обикновените пътища е забранено? Освен това повечето автомобили технически не могат да вдигнат толкова! Каква е уловката?

Всъщност, отговорите на този въпрос са няколко. И всеки от тях е доста важен. Първото нещо, което трябва да се знае, е, че автомобилите, достъпни за обикновените хора, все пак могат да вдигнат 200 км/ч и дори по-висока скорост. Те могат да направят това (ако двигателят позволява) по специални магистрали. Като на някои аутобани в Германия, например.

Вторият важен момент се отнася до техниката. Работата е в това, че при създаването на автомобилите инженерите искат, освен всичко друго, стрелката на скоростомера никога да не опира до ограничителя. Това е необходимо, за да се предотврати неизправност на информационното оборудване. Разбира се, това се отнася главно за ситуации със същите тези аутобани, където автомобилът има право да ускорява до 180 или повече километра в час.

Третият момент е въпрос на ергономия. Многобройни проучвания показват, че за водача е най-удобно да възприема информация от циферблата на скоростомера в ситуации, когато стрелката се намира в лявото му полукълбо или по-близо до "12 часа" (по средата). Тази особеност се дължи на спецификата на работата на човешкия мозък и на възприятието.

И накрая, има и четвърти аспект - унификацията. Автомобилите от една моделна гама могат да бъдат оборудвани с двигатели, които са много различни по своята мощност. Оборудването им с различни приборни панели и още повече -  с различни циферблати за скоростомера, би било просто ненужно разточителство от страна на производителя, когато става дума за масово производство. Така спидометрите с недостижима скорост също са просто и банална икономия при масовите модели автомобили.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    купи си гпс на вибох или другимарки свали си приложението и ако автомобила е без електронен ограничител и си със над 200кс отлепяш на шеста над 250по гпс данни без проблеми
  • #7
    Автомобилен и колоез ( преди 4 години )
    #7, точно като мен си наблюдавал или научил от литература, че с 5 км/ч е по-ниска реалната скорост на автомобила от скоростта на циферблата за скоростта.На моят Фолксваген Бора 2.0 в програма за автодиагностика видях горното, което написах. 260 му е максималната стойност на скоростомера, но в Интернет й дават 195 км/ч максимална скорост.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Първо - какво е спидометър?Второ - всички автомобилни производетели умишлено настройват "спидометъра" неточно за да има някакъв аванс при ограничението на скоростта! Тоест при ограничение 50 км/ч в градски условия, реално по "спидометър" се движим с 45 км/ч!Моята кола е разграфена до 300, но реално по каталог максималната скорост е 246 км/ч, та ако намеря отсечка където да вдигна 300 по "спидометър", реално се движа с 246!
  • #5
    Ивелин ( преди 4 години )
    Моята VW Bora 1.6 101к.с. беше със скоростомер до 260км/ч
  • #4
    Да бе да ( преди 4 години )
    1.5 dCi 110 кс идва с 6 скорости на Дачия Дъстър - знаеш ли кога ще вдигне 200. Никога
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    всеки автомобил със 6 скоростна кутия може да отлепи 200
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    W124 има километражи до 180, 220, 230, 260, 300
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Caddy III от първите му е до 260 :D Същия часовник като на Touareg...
fallback
Последни